۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
تولید مواد ضدعفونی در ۱۵ واحد آذربایجان غربی ادامه دارد/ رایزنی برای واردات ماسک از چین
استاندار آذربایجان غربی:

تولید مواد ضدعفونی در ۱۵ واحد آذربایجان غربی ادامه دارد/ رایزنی برای واردات ماسک از چین

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تغییر کاربری برخی واحدهای تولیدی این استان گفت: امروز ۱۵ واحد در زمینه تولید مواد ضدعفونی با قدرت مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مهدی شهریاری ظهر پنج شنبه در ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استانداری آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه مناسب استان در تولید مواد ضدعفونی گفت: آذربایجان غربی در بحث مواد ضدعفونی کننده بهترین وضعیت را در کشور دارد و هم اکنون با تغییر کاربری برخی واحدهای تولیدی، ۱۵ واحد در حوزه تولید مواد ضدعفونی با تمام توان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در زمینه پخش اقلام بهداشتی، بیمارستان ها در اولویت اول هستند و با جلوگیری از صادرات چندین کانتینر دستکش بهداشتی از مرز بازرگان، کار پخش و توزیع آن ها در داروخانه های استان آغاز شده است.

رایزنی برای واردات ماسک به استان

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ما برای جبران کمبود ماسک در حال رایزنی برای واردات هستیم، گفت: به زودی از چین و چند کشور دیگر ماسک های پیشرفته و سه لایه خریداری و در استان توزیع می شود.

شهریاری با بیان اینکه در تامین اقلام اساسی مردم هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: ذخیره های لازم در استان انجام شده و جای نگرانی نیست.

ورودی و خروجی های استان تحت کنترل ویژه 

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا علاوه بر مبادی ورودی شهرها از روز گذشته مبادی خروجی نیز تحت کنترل ویژه قرار گرفته است و افراد مشکوک شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل می شود و سایر اقدامات توسط دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مربوطه انجام می شود تا از ابتلای احتمالی افراد دیگر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از همان روزهای نخست اعلام و مصوب کردیم که صنوف غیر ضروری و مراکز پرتجمع تعطیل شوند، گفت: تصویب شد که به غیر صنوفی چون جایگاه های سوخت، نانوایی ها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی و نیروهای خدمات رسان مابقی تعطیل کنند.

ادامه زیان های اقتصادی با بی توجهی به هشدارهای مسئولان درمانی

شهریاری ادامه داد: برای قطع زنجیره انتقال شیوع کرونا ویروس پویش ۲۹۱۴ را آغاز کرده ایم که در این پویش از مردم درخواست می کنیم از ۲۹ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ۹۹ ضمن تعطیلی کسب و کار و ترددهای غیر ضروری، در خانه بمانند.

وی افزود: اگر نتوانیم دو هفته در خانه بمانیم قطعا تا چند ماه درگیر این بیماری خواهیم بود و این مسئله زیان های اقتصادی و اجتماعی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha