۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است
رئیس جمهور:

اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور گفت: زنان و مردان الجزایر برای مردم ایران همواره یادآور اراده و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر نفوذ بیگانگان بوده و هستند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در دیدار ایمن بن عبدالرحمن نخست وزیر الجزایر، با بیان اینکه ایران و الجزایر پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط دوستانه و سازنده‌ای داشته اند، افزود: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است و لذا باید با تدوین برنامه‌ها و ساز و کارهای عملی به گسترش همه جانبه روابط در دوره پیش رو اهتمام کنیم.

وی اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با الجزایر است و ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.

نخست وزیر الجزایر نیز در این دیدار با تشکر از ابراز لطف و علاقه رئیس جمهور کشورمان به ملت الجزایر تصریح کرد: الجزایر در راه مبارزه با استعمار بیش از ۱، ۵ میلیون شهید داده و سیاست خارجی ما بر دفاع از حق ملت‌های مظلوم بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: چالش امروز ما غلبه بر مشکلات اقتصادی بوده و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی اساس علایق ما در گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha