۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
اول مهر، پایان مهلت ثبت نام مودیان در پایانه‌های فروشگاهی

اول مهر، پایان مهلت ثبت نام مودیان در پایانه‌های فروشگاهی

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سامانه مودیان سازمان مالیاتی، گفت: ثبت نام مودیان در سامانه پایانه‌های فروشگاهی، اول مهر به پایان می‌رسد.

به گزارش بازار، کوروش محمدی در ارتباط با رسانه ملی افزود: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول خرداد ماه شروع شد و تاکنون حدود ۷ میلیون صورت حساب دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: با اجرای قانون و سامانه مودیان، شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی حاصل می‌شود، زیرا بر اساس صدور صورت‌حساب‌های پایانه‌های فروشگاهی میزان مالیات فعال اقتصادی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نصب پایانه‌های فروشگاهی توسط فعالان اقتصادی موجب جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود افزود: رویکرد ادارات امور مالیاتی مبتنی بر صحت اطلاعات این دسته از مودیان است، مگر اینکه خلافش ثابت شود و مودیانی که ثبت اطلاعات را تمکیل کرده و شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کنند از تسهیلات و مشوق‌های مالی تعیین شده در قوانین بهره‌مند خواهند شد.

این مسئول با اشاره به جرایم مودیانی که از انجام تکالیف قانونی خودداری کنند، ادامه داد: اعمال جرایم نقدی، محرومیت از اعمال معافیت‌های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق‌های قانون مالیات‌های مستقیم، ابطال مجوز فعالیت واحد متخلف، مسدود شدن درگاه‌ها و پایانه‌های پرداخت واحد متخلف از جرائم متعلق به شمار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: در راستای اجرای بند (ج) ماده (۱) و مواد (۲) و (۳) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و با توجه به مهلت مقرر باقی‌مانده از اجرای قانون مزبور، همه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) به عنوان اشخاص مشمول، از ابتدای پارسال مکلف به ثبت‌نام در سامانه مودیان شده‌اند و آن‌دسته از اشخاص حقوقی و خرده فروشی‌ها و واحدهای صنفی که مستقیما با مصرف‌کننده نهایی ارتباط دارند علاوه بر عضویت در سامانه مودیان، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی نیز هستند.

محمدی افزود: در این زمینه اتاق اصناف برای آموزش توسط مدرسین خود صنف همکاری خوبی داشته اند که با اجرای این قانون، گام مهمی در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی برداشته خواهد شد.

محمدی رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی سامانه مودیان سازمان مالیاتی درپایان گفت: اصل قانون بر اساس شفافیت است وقتی شفافیت باشد عدالت مالیاتی بوجود خواهد آمد و دغدغه‌های صاحبان مشاغل و مودیان را از بین می‌بردو این اعتماد باعث خواهد شد تا خودشان به موقع مالیات را پرداخت کنند و و در آخر همکاری همه دستگاه‌های نظارتی و خود مردم را در خواست می‌نماییم تا این فرهنگ جا بیافتد که خیال مردم راحت باشد، اما متخلفین آرامش نداشته باشند.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha