۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶
پیشتازی بنیاد برکت برای اشتغال زایی در ایلام| ۷ هزار شغل ایجاد شد
بازار گزارش می‌دهد؛

پیشتازی بنیاد برکت برای اشتغال زایی در ایلام| ۷ هزار شغل ایجاد شد

ایلام- حمایت بنیاد برکت از طرح‌های اشتفالزایی در استان محروم ایلام طی سال‌های اخیر باعث ایجاد هفت هزار شغل در استان شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: ایلام استانی محروم در غرب ایران است که دارای عقب ماندگی زیادی در بخش‌های مختلف است، عدم سرمایه گذاری در این استان باعث وجود معضل بیکاری در استان شده است.

استانی که به رغم ظرفیت‌های فراوان شاهد بیکاری جوانانی است که امروز در همه شهرهای استان مشاهده می‌شوند و متاسفانه بیشتر آنها به دیگر مناطق کشور برای یافتن شغل مهاجرت می‌کنند.

این استان دارای ظرفیت‌های بومی و محلی زیادی مثل کشاورزی، تولید عسل، گیاهان دارویی، دامداری، صنایع دستی و… است که در سال‌های اخیر مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفته است.

روستاهای استان سرشار از ظرفیت‌های متنوع است که حمایت‌های بنیاد برکت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت توانسته بخشی از مشکلات بیکاری در استان را حل کند.

ایلام یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح‌های امید بخش بنیاد برکت است، طرح‌هایی که بنای برکت را گذاشته تا باعث رونق اشتغال و یک روزی حلال شود.

هدف بنیاد برکت ایجاد مشاغل خرد و زودبازده است که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث جهش تولید نیز شود. با اجرای طرح‌های برکت در استان ایلام زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

اشتغال باعث کاهش مهاجرت مردم روستا می‌شود
یکی از صاحبان کسب و کار در استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به همت بنیاد برکت از ۱۳۹۷ با حمایت‌هایی که از طرح من شد، توانستم واحد تولیدی خود را توسعه دهم.

با وجود این همه ثروت و ظرفیت‌های خدادادی اکثریت جوانان استان بیکار هستند و نیاز است تسهیلات ارزان قیمت در اختیار جوانان گذاشته شود

محمد الفتی افزود: طرح‌های بنیاد برکت علاوه بر اشتغال برای بسیاری از جوانان روستاهای استان، باعث رونق تولید در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه کسب درآمد مهمترین مشکل مردم روستاهای استان است، افزود: اگر کسب و کار در روستاهای استان رونق بگیرد، مهاجرت جوانان روستا کمتر می‌شود.

پیشتازی بنیاد برکت برای اشتغال زایی در ایلام| ۷ هزار شغل ایجاد شد

وی گفت: با وجود این همه ثروت و ظرفیت‌های خدادادی اکثریت جوانان استان بیکار هستند و نیاز است تسهیلات ارزان قیمت در اختیار جوانان گذاشته شود.

ایجاد ۷ هزار و ۵۰ شغل توسط بنیاد برکت در ایلام
مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان ایلام تاکنون هفت هزار و ۵۰ نفر را در راستای اشتغال در قالب مشاغل خرد و خانگی و نیز بنگاه‌های مشارکت محور حمایت کرده است.

قرار است در ادامه طرح‌های بنیاد برکت یک هزار طرح اشتغالزایی دیگر راه اندازی شود که زمینه اشتغال دسته کم پنج هزار نفر دیگر را فراهم می‌کند

مهدی پورنعمت افزود: این تعداد شغل با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۲۰ هزار نفر بوده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز سه هزار و ۲۰۰ طرح اجتماع محور را در دستور برنامه خود قرار دارد که تاکنون ۳۰ درصد این برنامه یعنی حدود یک هزار طرح با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

پیشتازی بنیاد برکت برای اشتغال زایی در ایلام| ۷ هزار شغل ایجاد شد

پورنعمت بیان کرد: قرار است در ادامه طرح‌های بنیاد برکت یک هزار طرح اشتغالزایی دیگر راه اندازی شود که زمینه اشتغال دسته کم پنج هزار نفر دیگر را فراهم می‌کند.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال جوانان ایلامی
نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب وام چهاردرصد برای اشتغال جوانان استان ایلام اختصاص یافته است.

علی اکبر بسطامی افزود: در سال جاری مجلس نگاه ویژه ای به استان ایلام در بحث محرومیت زدایی و اشتغال دارد.

وی عنوان کرد: مجلس یازدهم در تلاش است تا اعتبارات زیادی در حوزه تولید، اشتغال، کشاورزی و محرومیت زدایی به استان تخصیص داده شود و در این راستا نیز اعتبارات خوبی برای استان در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ و پیش بینی شده است.

بسطامی تصریح کرد: راه برون رفت از وضعیت موجود بیکاری در استان ایلام، آسان سازی فرایند کسب و کارها و اعطای مشوق‌های لازم مثل تسهیلات ارزان قیمت است.

استان ایلام با وجود جمعیت کم، نسبت به سایر استان‌ها، بیکاری یکی از مشکلات عمده استان به شمار می‌رود.این استان نیازمند حمایت‌های ویژه نهادهای مختلف مثل بنیاد برکت است.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha