۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
آیا بیت کوین سد مقاومتی ۴۲ هزار دلار را می شکند؟
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

آیا بیت کوین سد مقاومتی ۴۲ هزار دلار را می شکند؟

در روز پنجم اوت سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین در آستانه ورود به ۴۰ هزار دلار و قیمت اتریوم بالغ بر ۲۷۰۰ دلار بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز پنج شنبه، پنجم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت تمامی رمز ارزها در بازار جهانی افزایش یافت. گزارشها نشان می دهد در این روز قینت هر بیت کوین با تجربه رشد حدود ۴ درصدی نسبت به روز قبل از ان به ۳۹ هزار و ۷۰۰ دلار رسید و هر اتریوم با قیمت بالغ بر ۲۷۰۰ دلار مبادله شد.

در این روز هر XRP باز هم به قیمتی بالغ بر ۷۲ سنت رسید و هر دوج کوین توانست با قیمت بیش از ۲۲ سنت در بازار جهانی به فروش برسد.

نکته جالبی که در این روز در بازار وجود داشت، سرعت بالاتر رشد قیمت در بازار اتریوم در مقایسه با بیت کوین بود. آمارها نشان می دهد در پنجمین روز ماه اوت قیمت اتریوم در بازار بالغ بر ۹.۵ درصد رشد کرد ولی نرخ رشد قیمت بیت کوین در این روز حدود ۴ درصد بود.

پانکاج بالانی، مدیر عامل شرکت مبادلاتی دلتا که در حوزه رمز ارز فعالیت می کند در مصاحبه ای با کوین دسک گفت: «اگر قیمت هر بیت کوین تا انتهای هفته جاری بتواند به مرز ۴۰ هزار دلار برسد، احتمال تداوم روند افزایشی در قیمت وجود دارد و حتی رسیدن قیمت به مرز ۴۸ هزار دلار هم محتمل است در غیر این صورت روند تغییرات قیمت  در بازار رمز ارزها در جهت کاهش قیمت خواهد بود و ما می توانیم انتظار رسیدن قیمت هر بیت کوین به کمتر از ۳۶ هزار دلار را هم داشته باشیم.»

وی در ادامه در مورد وضعیت بازار اتریوم گفت: «با وجود اینکه در هفته های اخیر تغییر ارزش اتریوم بیش از بیت کوین بوده است ولی هنوز همبستگی زیادی  بین این دو بازار وجود دارد. به این معنا که اگر پیش بینی رشد قیمت بیت کوین تا مرز ۴۸ هزار دلار محقق شود، باید انتظار داشته باشیم ارزش هر اتریوم در بازار دنیا به مرز ۳ هزار دلار و بیش از ان برسد.»

او با اشاره این همبستگی در سیر تغییرات قیمت اتریوم و بیت کوین گفت: «ظرف فصول آتی، روند تغییرات قیمت در این دو بازار هماهنگ خواهد بود ولی این وضعیت موقتی است و من انتظار دارم رونق در بازار اتریوم بیش از بیت کوین باشد و در میان مدت و بلند مدت سرعت افزایش ارزش اتریوم از بیت کوین پیشی بگیرد.»

کوین دسک سد مقاومتی قیمت رمز ارز در کوتاه مدت را رقمی بین ۴۲ هزار  دلار تا ۴۵ هزار دلار اعلام کرد و نوشت: «در صورتیکه بیت کوین از این سد مقاومتی قیمت عبور کند، احتمال تغییر مسیر و کمتر شدن قیمت از این سط مقاومتی بسیار اندک خواهد بود.»

نکته دیگری که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است وضعیت بازار دلار و تاثیر آن روی قیمت بیت کوین است. با رسیدن نرخ واکسیناسیون در امریکا به ۷۰ درصد و احتمال افزایش نرخ رشد اقتصادی در ماه های آتی، پیش بینی هایی در مورد افزایش  ارزش دلار در بازار شنیده می شود که می تواند قدرت افزایش ارزش بیت کوین در بازار را محدود کند. در واقع بازار دلار یک بازار قدرتمند و جایگزینی مهم برای سرمایه گذاری در رمز ارزها محسوب می شود و در روزهایی که ارزش دلار در بازار  رشد می کند، ارزش بیت کوین در بازار سقوط خواهد کرد.

 نکته مهم دیگر گزارش این بود که طی شش ماه گذشته حداقل ۳۳ درصد از عرضه کلی بیت کوین در بلاکچین  در حال حرکت بود به این معنا که حداقل یک بار در بازار مبادله شده است. این شاخص می تواند تصویری از حجم و ارزش مبادلات در این بازار را ارایه دهد.

کوین دسک مبادله ۳۳ درصد از کل بیت کوین های موجود در بازار طی شش ماه اخیر را به معنای امید سرمایه گذاران برای کسب سود در بازار و نقطه قوت این بازار معرفی کرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha