۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
شناسایی ۲۰۷ هزار ماینر غیر قانونی| هر درجه کاهش دما ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق را کم می کند
سخنگوی صنعت برق در گفتگو با «بازار» خبر داد

شناسایی ۲۰۷ هزار ماینر غیر قانونی| هر درجه کاهش دما ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق را کم می کند

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به احتمال افزایش دما در روزهای آینده، می گوید هر درجه تغییر دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق را تغییر می دهد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار رسانه بازار از شناسایی حدود ۲۰۷ هزار و ۳۰۷ دستگاه ماینر غیر مجاز در کشور خبر داد و گفت : شناسایی این دستگاه ها منجر به صرفه جویی ۵۹۵ هزار کیلوواتی در مصرف برق شده است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر مستقیم کاهش یا افزایش دما روی مصرف برق، گفت : هر یک درجه تغییر دما موجب تغییر ۱۵۰۰ مگاواتی در مصرف برق می شود. بنابر این از مردم خواسته می شود مصرف خود را به ویژه در روزهای گرم مدیریت کنند.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت برخلاف آنچه ادعا می شود ۷۰ درصد برق صنایع سیمان و ۵۰ درصد برق فولادی ها تامین شده و  این واحدها فعالیت خود را از سر گرفته اند.

او با بیان اینکه با دستگاه های پر مصرف به شدت برخورد می شود، گفت :بر اساس مصوبه دولت باید مصرف برق در ادارات و نهادهای دولتی به ۵۰ درصد برسد. اما برخی از نهادها هیچ توجهی به این مصوبه ندارند و به همین دلیل هفته گذشته برق ۲۰۰ دستگاه دولتی و اجرایی پر مصرف را قطع کردیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha