۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
«گرانی» بانوان خیاط را خانه نشین کرد
در گفت و گو با بازار عنوان شد؛

«گرانی» بانوان خیاط را خانه نشین کرد

مشهد- رئیس اتحادیه بانوان خیاط مشهد با ابراز گلایه از افزایش لجام‌گسیخته اجاره بهاء واحدهای تجاری گفت: این موضوع بسیاری از خیاطان را به سمت خانه‌نشینی و تعطیلی کارگاه ها هدایت کرده است.

زهرا طهماسبی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا نه‌تنها با کاهش سفارش‌ها در این صنف روبرو بودیم بلکه افزایش مواد اولیه و هم‌چنین اجاره‌بها به موانع سد راه خیاطان افزوده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اجاره بهاء واحدهای صنفی چندین برابر شده است افزود: این موضوع موجب شده تا برخی از خیاطان نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام و برخی هم مجبور به خانه‌نشینی و فعالیت در خانه شدند.

وی در خصوص واحدهای جمع‌آوری‌شده به دلیل شیوع کرونا نیز تصریح می‌کند: آمار دقیقی از جمع‌آوری واحدهای خیاطی به دلیل شرایط پیش‌آمده از تورم و کرونا در دست نیست اما تعدادی با توجه به شرایط اجاره‌بها مغازه ،ترجیح داده‌اند که فعلاً کارنکنند .

طهماسبی در پاسخ به این سؤال که آیا اقدامی برای حمایت از خیاطان و حل مشکلات آن‌ها شده است به ما توضیح داد: البته اتحادیه سعی کرده است با اعطای وام و یا راه‌اندازی مراکز توانمندسازی در همه شرایط حمایت‌های لازم را از بانوان خیاط داشته باشد.

رئیس اتحادیه بانوان خیاط مشهد عنوان کرد: برای مثال درسال ۹۸ قبل از کرونا ۱۳ واحد راه‌اندازی کردیم که هر مرکز بین ۵ تا ۴۰ نفر مشغول به کار شدند و در سال ۹۸ برج ساینا در بولوار مجد و قرنی با حمایت اتحادیه ۴۴ واحد صنفی مزون، لباس عروس و لباس و مانتوهای سنتی احداث شد که شرایط برای اجاره نیزدرابتدا ۳ میلیون تومان مبلغ رهن دریافت می‌شد و اجاره رایگان بود و قراردادها سه‌ساله منعقد شد تا کمکی برای فعالان این صنف باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha