۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
تداوم روند کاهشی در قیمت رمز ارزها
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تداوم روند کاهشی در قیمت رمز ارزها

امروز چهارم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت رمز ارزها روند کاهشی طی کرد. در این روز قیمت بیت کوین در مرز ۳۸ هزار دلار بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در هفته های اخیر بازار رمز ارزها نوسان های زیادی را تجربه کرده است  که اغلب به دلیل تحولات مربوط به سیاست گذاری در این حوزه است. مقایسه قیمت در این بازار در روز چهارم اوت سال جاری با قیمت محاسبه شده در هفته اخر ماه جولای نشان می دهد که روند کلی قیمت افزایشی است البته روند تغییر قیمت در روز چهارم اوت، کاهشی بود.

گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک نشان می دهد، در روز چهارم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت تمامی رمز ارزها در بازار کاهش یافت. بر مبنای گزارشهای موجود در این روز هر بیت کوین با قیمت ۳۸ هزار دلار مبادله شد در حالیکه ارزش هر اتریوم به ۲۴۷۰ دلار رسید.

نرخ کاهش قیمت اتریوم در این روز بالغ بر ۷ درصد اعلام شد که در مقایسه با بیت کوین نرخ بالاتری بود. آمارها نشان می دهد قیمت هر XRP بعد از تجربه کاهش ۶ درصدی قیمت این رمز ارز به ۷۰ سنت رسید و دوج کوین با قیمت ۱۹ سنت به بازار جهانی عرضه شد. آمارها نشان می دهد در این روز قیمت دوج کوین بالغ بر ۵ درصد و قیمت بیت کوین ۴ درصد تنزل پیدا کرد.

روند کاهشی قیمت رمز ارزها در روز چهارم اوت در شرایطی اتفاق افتاده است که نگرانی در مورد تدوین قانون وضع مالیات بر فعالیت بازار رمز ارزها در امریکا  گرفته است و خبرهایی در مورد توافق های اولیه در این زمینه به گوش می رسد.

دولت امریکا تاکید کرده است فعالیت غیر قانونمند در بازار رمز ارزها مشکلات زیادی برای اقتصاد امریکا ایجاد می کند و قانونمند سازی این بازار می تواند کشور را به سمت توازن بیشتر هدایت کند.

گزارشها نشان می دهد که این سیاست سبب شد تا قیمت رمز ارزها در بازار جهانی کاهش پیدا کند اگرچه وب سایت کوین بیس تاکید کرد هنوز نگرانی جدی در مورد کاهش ارزش رمز ارزها وجود ندارد و این افت در بازار را می توان نمادی از تغییرات عادی در بازار رمز ارزها دانست.

از طرف دیگر  بانک اچ اس بی سی بریتانیا خبر داده است که پرداخت برای مبادلات تایید نشده رمز ارزها را مسدود خواهد کرد.اچ اس بی سی این سیاست را در بریتانیا اجرا خواهد کرد و دلیل این سیاست را توقیف میلیاردها دلار از پولهای مرتبط با بازار رمز ارزها از دست مجرمان و تبهکاران ذکر کرد. نگرانی در مورد استفاده از منابع مالی موجود در این بازار توسط  گروه های خلافکار مساله ای است که سبب شد قانونگذاری در این عرصه اهمیت بیشتری پیدا کند و در کشورهای مختلف در مورد مقابله با فعالیت ازادانه در بازار رمز ارزها سیاستهایی وضع شود.

طبق گزارش کنگره امریکا با تصویب طرح وضع مالیات بر مبادلات رمز ارزها در امریکا بالغ بر ۲۸ میلیارد دلار از کل بودجه یک هزار میلیارد دلاری مورد نیاز برای  اجرای طرح های زیرساختی دولت تامین می شود.

با وجود اینکه تا کنون در مورد بخش های اولیه این توافق تصمیم گیریهایی ارایه شده است ولی هنوز ابهامات زیادی در این طرح وجود دارد. به عنوان مثال هنوز مشخص نیست که کدامیک از افراد فعال در بازار رمز ارزها در دسته دلالان قرار می گیرند. این گروه قرار است ارایه دهنده گزارشهای مرتبط به فعالیت بازار رمز ارزها  باشند.

 مساله تدوین نظام قانونی برای فعالیت در عرصه اقتصاد دیجیتال مدتها است که توسط قانونگذاران در کشورهای صنعتی مطرح شده است. حال به نظر می رسد این قانون به تدریج در حال اجرایی شدن است و وضع مالیات بر مبادلات رمز ارزها می تواند مهمترین گام در این زمینه باشد و سازو کار مناسب برای نظارت بر عملکرد بازار رمز ارزها را مشخص کند.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha