۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
قیمت محصولات کشاورزی هزینه های تولید را پوشش نمی دهد
معاون استاندار هرمزگان:

قیمت محصولات کشاورزی هزینه های تولید را پوشش نمی دهد

بندرعباس- معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان گفت: به دلیل افت شدید قیمت محصولات کشاورزی، دسترنج تولیدی صیفی کاران هرمزگان حتی هزینه تولید محصول را پوشش نمی دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان؛ علی رئوفی در نشست با نماینده مردم داراب و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از اعضای کمیسیون، با اشاره به نابسامانی بازار فروش محصولات صیفی و باغی کشاورزان هرمزگانی، عنوان کرد: متاسفانه صیفی کاران هرمزگانی به ویژه پیازکاران، بادمجان کاران، هندوانه کاران، خیارکاران و گوجه کاران با چالش اساسی فروش محصولات تولیدی و افت شدید قیمت مواجه هستند.

وی در همین خصوص افزود: صیفی کاران هرمزگانی به دلیل افت شدید قیمت محصولات کشاورزی دسترنج تولیدی آنها هزینه تولید محصول را پوشش نمی دهد و محصولات مرغوب در مزارع رها می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار کرد: افت شدید قیمت محصولات کشاورزی و عدم وجود بازار مناسب فروش چالشی است که هر ساله گریبانگیر قشر زحمت کش کشاورز هرمزگانی است که نیازمند چاره اندیشی است‌.

رئوفی افزود: با توجه به وضعیت نابسامان بازار محصولات کشاورزی، تغییر رویکرد در این بخش برای جلوگیری از ورشکستگی کشاورزان هرمزگانی و سایر استان ها اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر خرید تضمینی محصولات تولیدی کشاورزان، تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات تولیدی کشاورزان یکی از راههایی است که می تواند بخشی از دغدغه های کشاورزان در زمینه فروش محصولات را مرتفع کند و این مهم تجربه موفقی بوده است که در بسیاری از کشورها از جمله هندوستان اجرا شده و کشاورزی این کشور رونق گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان در همین خصوص تصریح کرد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در قطب های کشاورزی هرمزگان ضروری است.

رئوفی، بیان کرد: همزمانی کشت محصولات کشاورزی چالشی است که استان های جنوبی با آن روبرو هستند و باعث شده است در یک بازه زمانی کوتاه حجم بالایی از محصولات تولید شود.

وی اظهار کرد: حرکت کشاورزان به سمت کشت های تک محصولی چالش دیگری است که بهره برداران استان های جنوبی با آن مواجه هستند و ضروری است انواع کشت های قابل صرفه برای کشاورزان در بین آنها ترویج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان، با اشاره به اهمیت تخلیه و بارگیری  کالاهای اساسی در همه بنادر کشور، افزود: تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در در همه بنادر کشور و تعیین استان های معین می تواند در کاهش هزینه حمل و نقل کالاهای اساسی و نهاده های دامی به اقصی نکات کشور در کمترین زمان ممکن اثر گذار باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha