۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
کاهش میزان صادرات فرش ایران به چین
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین خبرداد؛

کاهش میزان صادرات فرش ایران به چین

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: صادرات فرش از ایران طی سال‌های گذشته افت شدیدی داشته و  فرش و قالیچه‌های دستبافتی که دارای اصالت باشند نیز می‌تواند در زمره محصولات صادراتی استان باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید رضا حریری ظهر سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان گفت: زمینه‌های توسعه صادارت از استان زنجان به کشور چین فراهم است. 

وی با بیان اینکه برای توسعه صادارت به کشور چین باید بر روی محصولاتی متمرکز شد که پیش‌ از این ظرفیت صادراتی داشته اما کمتر به آن توجه شده است، اظهار کرد: در اتاق  بازرگانی ایران و چین تمرکز و انرژی ما بر روی توسعه صادرات  است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در زنجان گفت: تشویق به واردات در اتاق ایران و چین چندان موضوعیت ندارد و تنها راهنمایی‌های لازم در این زمینه به تجار ارائه می‌شود.

حریری به صادرات کفش از استان زنجان و به‌ویژه شهر هیدج اشاره کرد و ابراز داشت: کفش‌های دست‌دوز و باکیفیت و چرمی قابلیت صادرات به چین را دارند و قیمت حداقل ۲۵۰ دلاری تا  دو هزار دلار دارند که قیمت بسته به کیفیت آن متفاوت است.

وی افزود: در موضوع خرید ماشین‌آلات باید نکات فنی از جمله کنترل و بازرسی، گارانتی، نرم افزارها، نصب و راه‌اندازی موردنظر قرار گیرد و تیپ‌های قرارداد خرید در اتاق ایران و چین موجود است که می‌تواند مورد استفاده تجار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین  به صادرات صنایع‌دستی از استان زنجان به چین اشاره کرد و ابراز داشت: این مهم در حال حاضر در حال انجام بوده و ظرفیت خوبی در صادرات صنایع‌دستی استان زنجان به چین وجود دارد که از آن جمله می‌توان به صادرات ملیله زنجان به شانگهای چین اشاره کرد که استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است.

حریری تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا هیئت‌های تجاری پذیرش و اعزام نمی‌شوند و زمینه توسعه صادرات به چین وجود دارد و در این راستا باید ترس‌ها کنار گذاشته شود، چرا که پتانسیل های خوبی درزمینهٔ تجارت دو طرف وجود دارد.

وی با بیان اینکه صادرات فرش از ایران طی سال‌های گذشته افت شدیدی داشته است، گفت: فرش و قالیچه‌های دستبافی که دارای اصالت باشند نیز می‌تواند در زمره محصولات صادراتی استان زنجان به چین قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha