۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
بازار آهن در حال تخلیه التهاب

بازار آهن در حال تخلیه التهاب

روز گذشته در بازار ارز شاهد ثبات نسبی بوده ایم و قیمت دلار با کاهش ۷۰ تومانی وارد کانال ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان شد و در راستای این موضوع التهابات بازار آهن نیز تا حدودی کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته در بازار ارز شاهد ثبات نسبی بوده ایم و قیمت دلار با کاهش ۷۰ تومانی وارد کانال ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان شد و در راستای این موضوع التهابات بازار آهن نیز تا حدودی کاهش یافت به گونه ای که در اکثر مبادی شاهد ثبات قیمت ها بودیم.

در همین بین تعدادی از کارشناسان اقتصادی معتقدند چنان چه تنش مابین ایران و رژیم صهیونیستی افزایش یابد آنگاه در روزهای آتی التهاب جدیدی در بازار ارز ایجاد خواهد شد، البته بسیار وابسته به سطح تنش است. در حال حاضر قیمت های جهانی نیز با ثباتی نسبی همراه هستند و تغییرات چندانی در این نرخ ها رویت نمی شود؛ از سوی دیگر وضع برق واحدهای فولادی اندکی بهبود یافته و امید افزایش تولید محصولات فولادی وجود دارد.

با توجه به نبود خریدار و مصرف کننده در بازار فعلی ممکن است در روزهای آینده ثبات قیمتی رقم بخورد البته به شرطی که تحول چندانی در بازار ارز نداشته باشیم. اما در بازار پروفیل کاملا نابسامانی مشاهده می شد؛ در واقع در روز گذشته معاملات ورق در بورس کالا با رقابت زیادی همراه بود همچنین برخی از مبادی فروش به طور کلی فروش خود را بسته بودند و تعداد کمی از فروشندگان نیز قیمت خود را ۶۰۰ الی ۹۰۰ تومان افزایش دادند.

طبق برسی های میدانی انجام شده در بازار آهن آلات در روز گذشته قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بود و برخی از شرکت ها نیز افزایش ۲۰، ۵۰ و ۲۰۰ رو لحاظ کردند همچنین یک شرکت نیز کاهش ۱۰۰ تومانی را به نمایش گذاشت. در بازار تیرآهن نیز شاهد افزایش قیمت تیرآهن در بخش کیلو فروشی در حدود ۵۰ تومان  و در بخش شاخه فروشی نیز کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی همراه با ثبات در بخشی از مبادی فروش رویت شد.

در بازار آزاد نیز قیمت نبشی و قیمت ناودانی در اکثر مبادی فروش ثابت بود و یک شرکت نیز افزایش ۱۰۰ تومانی را لحاظ کرد البته در این حوزه نیز شاهد فروش محدود و بعضا توقف فروش بودیم. در بازار پروفیل نیز تحت فشار معاملات بورس کالا افزایش قیمت ها در حدود ۵۰۰ الی ۹۰۰ تومان بود و قیمت پروفیل با ضخامت ۲ میل ورق مبارکه به کانال ۲۷ هزار تومان رسید.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha