۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
بازار رمز ارزها قرمزپوش شد؛ سقوط بیت کوین به مرز ۳۸ هزار دلار
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارزها قرمزپوش شد؛ سقوط بیت کوین به مرز ۳۸ هزار دلار

در روز سوم اوت سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین در بازار جهانی به ۳۸ هزار دلار سقوط کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: روز سوم اوت سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارزها در دنیا قرمزپوش بود. این وضعیت بعد از تجربه جندین روز افزایش پی در پی ارزش در بازار رمز ارزها اتفاق افتاد و ریشه در تلاش دنیا برای قانونمند سازی این بازار و افزایش نظارت بر ارزش و حجم مبادلات در بازار رمز ارزها داشت.

 طبق آمارهای موجود بیت کوین که روز قبل از ان از مرز ۴۱ هزار دلار عبور کرده بود در روز سه شنبه با قیمت ۳۸ هزار دلار به مشتریان عرضه شد و قیمت اتریوم با قیمت ۲۴۷۰ دلار مبادله شد. در این روز هر XRP قیمتی برابر با ۷۱ سنت داشت و هر دوج کوین با قیمت ۲۰ سنت مبادله شد.

 نرخ کاهش ارزش در این بازار بالع بر ۷ درصد  اعلام شده است. البته سرعت افت ارزش در بازار دوج کوین کمتر از دیگر بازارها بود ولی بازهم نتوانست برایند تحولات قیمتی در این بازار را تحت تاثیر قرار دهد که دلیل آن قیمت پایین دوج کوین و سهم کم ان در  ارزش مبادلات رمز ارز در بازار جهانی است.

گزارشهای زیادی در مورد دلیل  افت قیمت رمز ارزها منتشر شده است. از یک طرف طرح وضع مالیات بر مبادلات رمز ارزها در امریکا مورد استقبال  اعضای کنگره قرار گرفته است و در خبرهایی در مورد توافق های اولیه انجام شده در مورد آن منتشر شده است.

در صورتیکه طرح افزایش نرخ مالیات به تصویب برسد می تواند نظارت و کنترل دولت را در بازار رمز ارزها به شدت افزایش دهد.

کوین دسک در این مورد نوشت: «این طرح در استانه تصویب شدن قرار دارد و تصویب و اجرای ان به معنای پایان مبادلات ازادانه در بازار است که می تواند برگ برنده مطمئنی برای مبادلات در این عرصه باشد.»

در ادامه این گزارش طرح موجود در کنگره امریکا در زمینه  مالیات بر مبادلات رمز ارزها به عنوان مهمترین و پیچیده ترین طرح در بازار رمز ارزها معرفی شد. بیس کوین در این مورد نوشت: «بازار با چالش بزرگی روبرو شده است. می توان انتظار داشت تصویب این طرح در امریکا تنها نقطه اغاز تصویب طرح های مشابه در دیگر کشورهای دنیا و خط پایانی بر آزادی در مبادلات رمز ارزها باشد. ارایه گزارشهای رسمی در مورد ارزش مبادلات و افراد شرکت کننده در این مبادلات به معنای افزایش نظارت بر بازار و در نهایت تبدیل شدن آن به بازاری مشابه دیگر بازارها خواهد بود و مزیت بازار رمز ارزها به سرعت از بین می رود.»

این مساله از انجا اهمیت دارد که در ماه های گذشته چندین گزارش در مورد تبدیل شدن بازار رمز ارزها به عنوان محلی برای فرار مالیاتی سرمایه گذاران بزرگ تبدیل شده بود. افرادی که برای فرار از پرداخت مالیات های کلان وارد بازار رمز ارزها می شدند و دارایی های خود را به رمز ارزهایی تبدیل می کردند که مشمول قانون مالیات نیست. حال اوضاع در بازار در حال تغییر است و دیگر این بهشت مالیاتی وجود نخواهد داشت. از بین رفتن این امکان می تواند بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ را از بازار خارج کند.

 از طرف دیگر افراد فعال در بازار رمز ارز در کشور چین به دنبال فضایی برای فعالیت و کار روانه امریکا و اروپا شده اند  و این مساله باعث شد تا پیش بینی هایی در مورد افزایش احتمالی عرضه و فرصتهای مبادلاتی در ماه های اتی ارایه شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha