۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
۸۰ درصد تعهدات گلستان در زمینه سیل انجام شد
استاندار گلستان:

۸۰ درصد تعهدات گلستان در زمینه سیل انجام شد

گرگان- استاندار گلستان گفت: تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره به واحدهای مسکونی و کشاورزان پرداخت و ۸۰ درصد تعهدات استان در زمینه سیل محقق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی حق شناس در سی و پنجمین و آخرین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده استان گلستان اظهار کرد: یک سال از وقوع سیل در گلستان می‌گذرد و خوشبختانه توانسته ایم به ۸۰ درصد از تعهدات برای جبران خسارت سیل در استان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در زمینه تامنین زیرساخت های استان هزینه شده است، افزود: از مجموع هفت هزار و ۷۰۷ واحد مسکونی نیازمند بازسازی، تمام این واحدها به بانک ها معرفی شده اند و تاکنون فونداسیون ۹۶ درصد واحدها اجرایی شده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۳ درصد واحدهای مسکونی به مرحله سقف رسیده اند، ادامه داد: تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره به واحدهای مسکونی و کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: به واسطه خواهرخواندگی گرگان و گوانگ جو چین، ۳۰۰ هزار ماسک و ۲۰۰ عدد تب سنج به استان ارسال شده است.

حق شناس تصریح کرد: در هفته گذشته به همت خیرین و فعالان اقتصادی استان ۵۵ دستگاه ونتیلاتور جدید خریداری و در اختیار بیمارستان های استان قرار گرفت در شرایطی که طی ۴۰ سال گذشته تنها۱۸۰ دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان های استان وجود داشت.

کد خبر: ۱۰٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha