۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
۲۵۲ کیلومتر لایروبی در رودخانه گلستان انجام شد
سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان:

۲۵۲ کیلومتر لایروبی در رودخانه گلستان انجام شد

گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان از انجام ۲۵۲ کیلومتر لایروبی رودخانه های استان خبر داد و گفت: لایروبی ۷۷۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محسن حسینی چهارشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی سیل استان اظهار کرد: باید در برابر سیلاب های احتمالی، برنامه ریزی داشته و پیش بینی های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در این راستا از پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان، پژوهشکده سازمان هواشناسی کشور، موسسه تحقیقات وزارت نیرو و برخی منابع غیر رسمی استفاده کرده ایم و باتوجه به مجموع پیش بینی ها تا پایان هفته اول فروردین ۱۳۹۹ وضعیت بارش ها نگران کننده نیست.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: طبق داده ها پیش بینی می کنیم در طول فروردین ماه  تا ۳۰ میلیون مترمکعب رواناب ناشی از ذوب برف ها را شاهد باشیم.

وی به وضعیت سدهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه حدود نیمی از ظرفیت مخازن سدهای استان خالی است، گفت:  در سد گلستان ۲۱ میلیون مترمکعب، در سد بوستان ۱۸ میلیون متر مکعب و در سد وشمگیر هم ۱۴ میلیون متر مکعب آبگیری انجام شده است.

حسینی به لایروبی های انجام شده در رودخانه های استان هم اشاره و بیان کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون ۲۵۲ کیلومتر لایروبی در رودخانه های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ کیلومتر در گرگانرود، ۷۰ کیلومتر در حوضه قره سو، ۲۳ کیلومتر در اترک، ۹ کیلومتر در نکارود و ۹ کیلومتر هم در خلیج گرگان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۷۷۰ کیلومتر از لایروبی رودخانه های گلستان باقی مانده است و ۴۱ پیمانکار در این رابطه مشغول به کار هستند اما شیوع بیماری کرونا کمی از سرعت کار کاسته است.

کد خبر: ۱۰٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha