۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کاهش عرضه سیمان منجر به افزایش تقاضا و قیمت شده است
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد:

کاهش عرضه سیمان منجر به افزایش تقاضا و قیمت شده است

مشهد- سلطانی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد گفت: متأسفانه تولید کارخانه‌های سیمان و عرضه این محصول در بازار به‌شدت کاهش‌یافته است.

غلامرضا سلطانی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: اگرچه تعزیرات حکومتی برای سیمان قیمت تعیین کرده اما متأسفانه در حال حاضر سیمان هیچ قیمت مصوبی در بازار ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید و عرضه این محصول بسیار کاهش‌یافته ادامه داد: این در حالی است که میزان مصرف این محصول به‌رغم رکود بازار ساخت‌وساز کاهشی نداشته است.

سلطانی می‌گوید: در حال حاضر سیمان به‌طورکلی توزیع نمی‌شود و کارخانه سیمان را توزیع نمی‌کند چون اگر سیمان از سمت کارخانه عرضه شود ما مشکلی نداشته و  آن را به فروش می‌رسانیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی مشهد می افزاید: پیش‌ از این تولید روزانه سیمان در مشهد حدود ۵ هزار تن بود که در تابستان این میزان تولید به ۶ هزار تن می‌رسید و این در حالی است که در حال حاضر میزان تولید سیمان با این وضعیت ظاهراً به یک هزار تن در روز رسیده است.

وی در این رابطه اظهار می کنداز آنجایی‌که صادرات سیمان نسبت به فروش داخلی به‌مراتب منافع مالی بیشتری برای تولیدکنندگان دارد فعالان در این حوزه میل دارند که با صادرات سیمان بازار داخلی را همیشه ملتهب نگه‌دارند.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha