۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
صنایع کشور به دلیل نبود برق مطمئن و مستمر از بین رفت
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

صنایع کشور به دلیل نبود برق مطمئن و مستمر از بین رفت

صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت کشور در دو ماه اخیر به خاطر نداشتن برق مطمئن و مستمر از بین رفت درحالیکه این مشکل با ورود صنعت برق به بورس حل خواهد شد.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چرا بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در صنعت تولید برق ندارد گفت: در حال حاضر تعدادی از نیروگاه های در مدار با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و ۵۵ درصد نیروگاه های کشور نیز توسط بخش غیردولتی اداره می شود.

وی افزود: اگرچه بخشی از نیروگاه های برق با سرمایه گذاری بسیار بالا توسط بخش خصوصی احداث شده اند اما قیمتها و درآمد نیروگاه ها را وزارت نیرو تعیین می کند و همین موضوع، بخش خصوصی را در پرداخت بدهی خود به بانکها دچار مشکل کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: وقتی قیمت محصول نیروگاه ها را که توسط بخش خصوصی احداث شده جای دیگری تعیین می کند و حتی حق ندارد در حوزه بیت کوین ورود کند معلوم است که تمایلی به سرمایه گذاری پیدا نخواهد کرد.

صالحی معتقد است که نباید قیمت برق خانگی را به صورت ناگهانی افزایش داد چراکه درآمد مردم در سطح پایینی است اما در عین حال باید اقتصاد برق را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه یک سوم برق کشور توسط صنعت مصرف می شود گفت: متاسفانه صنعت کشور در همین دو ماه اخیر به خاطر نداشتن برق مطمئن و مستمر از بین رفت درحالیکه این مشکل با ورود صنعت برق به بورس حل خواهدشد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در رادیو گفت وگو با اذعان به اینکه توسعه تجدیدپذیرها همچنان معطل مانده گفت: زیرساخت توسعه این حوزه فراهم نشده و به تأخیر افتاده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha