۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
طرح تعیین شاخص های اقتصادی دولت نهایی شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بازار خبر داد:

طرح تعیین شاخص های اقتصادی دولت نهایی شد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش طرح تعیین شاخص‌های اقتصادی دولت مستقل به دولت منتخب تنظیم و نهایی شده و احتمالا هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به  تعیین تکلیف طرح "تعیین شاخص‌های اقتصادی دولت مستقل به دولت منتخب " گفت:گزارش طرح "تعیین شاخص‌های اقتصادی دولت مستقل به دولت منتخب" تنظیم و نهایی شده و احتمالا هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تعیین شاخص های اقتصادی دولت مورد تصویب نمایندگان کمیسیون قرار گرفته است.

پور ابراهیمی بیان داشت: گزارش نهایی طرح مذکور با اصلاحات جزئی که در آن صورت می‌گیرد انشالله هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و به تشخیص هیئت رئیسه ما درباره آن اقدام خواهیم کرد.

پورابراهیمی در تشریح ابعاد طرح « تعیین شاخص اقتصادی از دولت مستقر به دولت منتخب » تصریح کرد: همواره تغییرات دولت ها طی سالیان گذشته با اختلاف نظرات در حوزه های اقتصادی مواجه می شد به عنوان مثال پیرو این اختلاف نظرات، دولتی اذعان داشت که شاخص های اقتصادی اش رو به رشد بوده و اما دولت بعد می آمد و این مسئله را انکار می کرد و یا دولتی می گفت نرخ تورم را پایین آورده و اما دولت بعدی می گفت که اتفاقا نرخ تورم رو به افزایش بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای ارزیابی ادعاهای دولت ها همواره نیاز به ناظر بوده است، اظهارداشت: از این رو در این طرح می کوشیم تا ساختاری متشکل از دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی تعریف کنیم تا پیرو این ساختار ارزیابی درستی از شاخص‌های اقتصادی دولت‌ها بر اساس گزارشهای بانک مرکزی، مرکز آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس به دست بیاید و در حقیقت این ساختار مبنایی برای اعلام رسمی داده‌هایی که دولت منتخب می‌خواهد از دولت مستقر تحویل بگیرد، شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha