۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
تأمین ۳۲ قلم اقلام بهداشتی مورد نیاز استان سمنان/ خیران و فعالان اقتصادی ورود کنند
استاندار سمنان:

تأمین ۳۲ قلم اقلام بهداشتی مورد نیاز استان سمنان/ خیران و فعالان اقتصادی ورود کنند

سمنان - استاندار سمنان گفت: پیگیری‌هایی برای تأمین ۳۲ قلم اقلام بهداشتی از سوی استانداری انجام و وزارت بهداشت برای تأمین این ابزارهای درمانی در تلاش است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر بعد از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس به میزبانی استانداری با بیان اینکه استان از نظر تعداد افراد مبتلا به نسبت جمعیت در رده دوم کشور قرار دارد اما از نظر بهبودی مبتلایان از جایگاه خوبی برخوردار است، ابراز کرد: بیش از ۶۵ درصد از افراد مبتلا به کرونا ویروس تاکنون بهبودیافته و مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر ۴۰ درصد از میزان ترددها و تجمع‌ها کاهش یابد، روند صعودی افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان سمنان متوقف و کاهش می‌یابد، افزود: طرح‌های آموزشی و فرهنگی برای رویارویی با کرونا ویروس در استان تداوم یابد از سوی دیگر باید مردم را قانع کرد تا در خانه‌هایشان بمانند و باید تجمع‌ها در این ایام به کمترین حد ممکن برسد.

تأمین اقلام از وزارت بهداشت

استاندار سمنان با بیان اینکه همجواری با هشت استان و تردد بالا در محورهای ارتباطی سطح شیوع کرونا ویروس در استان را دوچندان کرده است، تاکید کرد: روند بهبودی افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان مطلوب محسوب می‌شود اما میزان شیوع هم در این بخش قابل‌توجه است لذا همانطور که در روز گذشته کنترل خوبی برای جلوگیری از اجتماعات چهارشنبه سوری انجام شد در پنجشنبه آخر در مزارها و بقعه‌های متبرکه نیز نباید تجمعی انجام نشود.

آشناگر با بیان اینکه هلال احمر، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل خروجی و ورودی استان سمنان در تلاش باشند، تاکید کرد: فرمانداران تمام تلاش خود را برای مهار کرونا ویروس به کار گیرند و در کنار توجه به کنترل این ویروس، ستاد مدیریت بحران را فعال نگه دارند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای تأمین ۳۲ قلم اقلام بهداشتی از سوی استانداری سمنان درخواست شده که وزارت بهداشت برای تأمین این ابزارهای درمانی در تلاش است، ابراز کرد: خیران همچنین فعالان اقتصادی و تشکل‌ها برای رویارویی کرونا ویروس اعلام آمادگی کردند و لازم است خیران برای خرید تجهیزات تخصصی بهداشتی و پزشکی نیز در تلاش باشند.

کد خبر: ۱۰٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha