۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
بررسی توییتهای ایلان ماسک و تأثیر آن روی بازار؛ چرا ایلان ماسک بازیگر اصلی بازار رمز ارزها شد؟
بازار گزارش می‌دهد؛

بررسی توییتهای ایلان ماسک و تأثیر آن روی بازار؛ چرا ایلان ماسک بازیگر اصلی بازار رمز ارزها شد؟

ایلان ماسک یکی از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا است و در ماه های اخیر نشان داده است که یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازار رمز ارزها است.

بازار؛ گروه بین الملل: در ماه های اخیر توییت های ایلان ماسک بارها بازار رمز ارزها را تکان داد. هر بار که او در حمایت یا انتقاد از یک بازار در حساب توییتری خود جمله ای می نوشت بازار رمز ارزها به سرعت عکس العمل نشان می داد و قیمتها به سرعت تغییر می کرد. به همین دلیل در این مقاله بر ان شدیم تا به بررسی سیاستهای ایلان ماسک در زمینه بازار رمز ارز بپردازیم.

وب سایت ای دبلیو ام بیزینس نوشت: «ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند در دنیا است و در حوزه تجارت بسیار موفق عمل کرده است. این روزها سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها یکی از اصلی ترین و مهمترین حوزه های سرمایه گذاری او محسوب می شود و طبق سخنان او در کنفرانس بیت کوین، سود زیادی هم از این سرمایه گذاری کسب کرده است. بخش اعظم سرمایه گذاری او در دو بازار بیت کوین و دوج کوین است و در نظر ندارد به این زودی ها از بازار رمز ارزها خارج شود. اما مساله مهم توانایی چشمگیر او برای تغییر قیمت در بازار رمز ارزها است.»

«کوین هاستل» یکی از تحلیل گران بازار رمز ارز در این مورد نوشت: «ایلان ماسک می تواند قیمت رمز ارزها را طبق خواسته و تمایل خود تغییر دهد. او یک استراتژی  مشخص برای تغییر قیمت رمز ارزها دارد و به نظر می رسد هر زمان اراده کند می تواند بر مبنای همان استراتژی قیمت را افزایش یا کاهش دهد. او از منابع مالی زیادی که در اختیار دارد برای خرید رمز ارزها در زمان سقوط قیمت آنها استفاده می کند و بعد از افزایش آن خبر از سودآوری زیادش در نتیجه سرمایه گذاری در بازار می دهد. از طرف دیگر او این توان را دارد که قبل از کاهش شدید قیمتها و با توجه به نظر و دیدگاه مشاورانش، اقدام به فروش رمز ارزهای خود بکند. این سیاست را در زمانی اجرا می کند که قصد مبادله رمز ارزها را دارد و می خواهد با این روش نقدینگی خود را افزایش دهد.»

در کنفرانس بیت کوین که هفته گذشته به صورت مجازی برگزار شد، او تاکید کرد که رمز ارزها را به عنوان وسیله ای برای مبادله و سرمایه گذاری در نظر دارد و نگه داشتن آنها در برنامه او نیست. به همین دلیل است که نوسانات بازار رمز ارز از نظر این سرمایه گذار کارکشته مزایا و منفعت زیادی برایش دارد.

حال سوال این است که او از چه زمانی به تاثیرگذاری در این بازار و استفاده از توییتر برای رسیدن به این هدف پرداخت. بررسی ها نشان می دهد اولین بار در سال ۲۰۱۴ ایلان ماسک به بیت کوین اشاره کرد و در حساب توییتری خود از این بازار به عنوان بازار خوبی برای سرمایه گذاری نام برد.

بعد از این بود که شرکت تسلا که ایلان ماسک آن را راه اندازی کرده است مبلغ زیادی در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کرد. یک سرمایه گذاری سودآور و بدون نقص برای شرکتی که در مسیر رشد خود نیاز به نقدینگی و منابع مالی زیادی دارد.

بعد از این سرمایه گذاری بود که ایلان ماسک باز هم در حساب توییتری خود خبر از این داد که محصولات شرکت تسلا را می توان با استفاده از رمز ارزها خریداری کرد. همین مساله باز هم قیمت بیت کوین را افزایش داد و زمینه را برای استفاده از این رمز ارز در مبادلات مسکن در امریکا فراهم کرد.

 بازار بیت کوین در طول سالهای اخیر در نتیجه تصمیم گیری ها و توییتهای ایلان ماسک تغییرات زیادی را تجربه کرده است و به نظر می رسد او با همین سیاست و رویکرد به کسب سود در بازار ادامه خواهد داد. این سیاستی است که  یکی از موفق ترین تاجران دنیا  در پیش گرفته است و می تواند میلیونها نفر  را در دنیا تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha