۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
همکاری فائو با ایران برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی

همکاری فائو با ایران برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی

در راستای پیگیری‌ها و هماهنگی‌های بین‌المللی صورت گرفته از محل طرح‌های (تی سی پی)، یادداشت تفاهم همکاری‌های ایران و فائو برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور توسط رئیس سازمان حفظ نباتات و نماینده سازمان خواربار جهانی (فائو) در ایران امضا شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در جلسه امروز دکتر محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با دکتر گرولد بودکر نماینده سازمان خواربار جهانی (فائو) در ایران، یادداشت تفاهمی برای تامین تجهیزات، ادوات و آفت‌کش‌های مورد نیاز و همچنین برگزاری دوره های آموزشی، انجام امور رسانه‌ای در زمینه مبارزه و سرکوب آفت ملخ صحرایی بین دو طرف امضا شد.

در این جلسه، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ضمن تشکر از سازمان فائو و دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارتخانه برای پیگیری های انجام شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران اولین کشور عضو گروه SWAC هست که آفت ملخ صحرایی پس از مهاجرت به آن وارد می شود، مبارزه و سرکوب این آفت در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چنانچه مبارزه خوب و مناسب صورت پذیرد، سایر کشورهای عضو از جمله هندوستان پاکستان و افغانستان نیاز کمتری به مبارزه گسترده بر علیه این آفت خواهند داشت.

دکتر درگاهی تصریح کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و عمان نیز باید با حساسیت بیشتری نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند تا حجم ورودی آفت به کشور ایران کاهش یابد.

 وی از سازمان فائو خواست تا هشدارهای لازم را به کشورهای این منطقه اعلام کند.

در ادامه این جلسه، نماینده سازمان فائو در ایران با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده و همچنین حساسیت ویژه‌ای که کشور ایران نسبت به مبارزه با آفت ملخ صحرایی دارد، موارد مطرح شده از سوی رئیس سازمان حفظ نباتات را تایید کرد و افزود: کمک های انجام شده در قالب طرح تی سی پی تنها قطره‌ای از دریای هزینه ها و امکانات مورد نیاز برای سرکوب حجم بسیار زیاد از این آفت است که امیدواریم این اقدام زمینه‌ای باشد تا بتوانیم در گام‌های بعدی کمک های دیگری تخصیص داده و همچنین مشارکت صندوق های بین المللی را نیز در این زمینه جلب نماییم.

دکتر گرولد بودکر خاطرنشان کرد: با امضاء این سند از همین امروز نسبت به انجام رایزنی‌های لازم در زمینه خرید و ارسال ادوات و امکانات مورد نیاز و ارسال آنها به ایران اقدام می شود ضمن آنکه برخی از نیازها هم که در داخل ایران قابل تولید و تامین باشد از ظرفیت آن ها استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در حاشیه امضای این یادداشت تفاهم در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: تاکنون، عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۳۶ هزار و ۹۹۳ هکتار از اراضی پنج استان جنوبی کشور انجام شده است.

دکتر درگاهی ادامه داد: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان های هرمزگان در سطح ۱۸ هزار و ۷۷۰ هکتار، خوزستان در ۵ هزار و ۹۵۲ هکتار، سیستان و بلوچستان در ۴ هزار و ۶۱۷ هکتار، فارس در ۴ هزار و ۶۴ هکتار و در بوشهر در سطح ۳ هزار و ۵۹۰ هکتار انجام گرفته است.

کد خبر: ۱۰٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha