۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
قطعی برق چالش جدی صنعت فولاد آذربایجان شرقی است
یک فعال صنعت فولاد:

قطعی برق چالش جدی صنعت فولاد آذربایجان شرقی است

تبریز- امامی، فعال صنعت فولاد و مدیرعامل شرکت فولاد مهر سهند با بیان اینکه قطعی برق چالش جدی صنعت فولاد آذربایجان شرقی است، گفت: قطعی برق باعث بروز خسارت های بالایی به کارخانجات تولید فولاد شده است.

عبدالحسین محجل امامی در گفتگو با خبرنگار بازار، از همکاری نا مناسب وزارت نیرو با تولیدکنندگان در کشور انتقاد کرد و گفت: قطعی‌های مکرر برق علی رغم اظهارات مسئولین این وزارت در مورد معافیت شهرک های صنعتی سراسر کشور از قطعی برق، تولیدات این شرکت را  بیش از ۹۰ درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های مناسب در صنعت برق کشور افزود: تصمیات شرکت توانیر جهت ایجاد محدودیت برقی صنایع فولاد و سیمان و حق استفاده تنها ۱۰ درصد دیماند مصرف، متأسفانه تأمین برق مورد نیاز کارخانجات را در شرایط بحرانی قرار داده که موجب وارد آمدن خسارات سنگین روزانه به این زنجیره و اقتصاد ملی شده است.

این فعال صنعت فولاد ادامه داد: قطعی برق به طور میانگین بیش از ۹۰درصد ظرفیت تولید کـارخانجات را کاهش می دهد که این کـاهش تولید در ماه های آینده اثرات نامطلوبی بر بازارهای داخلی و صادراتی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مهر سهند گفت: شروع قطعی ها در سال جدید بر خلاف سال های قبل از اواسط فصل بهار شروع و تا بحال نیز ادامه داشته است و با پیش بینی تداوم وضعیت نامطلوب فعلی تا پایان مرداد ماه نیز بر مشکلات موجود بیش از پیش خواهد افزود.

امامی ابراز داشت: قطعی ناگهانی برق درست زمانی رخ می‌دهد که کارخانه‌ها فعال و کارگران با ماشین آلات مشغول کارند و قطعی برق موجب خسارت و آسیب دیدگی قطعات برقی وماشین آلات شده که این کاملا برخلاف اطلاعیه ها و برنامه های از پیش تعیین شده برای خاموشی و قطعی برق در کارخانجات است.

وی بر ضرورت ساخت نیروگاه جدید تولید و ارتقاء نیروگاه‌های برق موجود و اصلاح شبکه به منظور کاهش تلفات را راه حل وضع موجود تاکید کرد.

این فعال صنعت فولاد ادامه داد: قطع برق باعث سردرگمی تولیدکنندگان و بیکاری کارگران شده و امنیت شغلی آنان را تهدید می کند و باعث کم شدن درآمد آنان نیز می شود.

امامی گفت: در شرایط فعلی که شیوع بیماری کرونا خسارت‌های جبران ناپذیری به صنایع و کارگران واحـدهای تولیدی وارد کرده، قطعی برق هم مزید علت شده و هزینه مضاعفی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی سپس ادامه داد: امروزه شبکه انرژی و به خصوص برق در هر کشوری، به منزله شاه راه های حیاتی برای توسعه پایدار به شمار می رود و تامین و توزیع مناسب انرژی به مصرف کنندگان آن که صنایع بزرگ و کوچک هستند این قابلیت را می دهد تا با تولید محصولات خود، تولید ملی را افزایش دهند.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha