۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
بررسی مشکلات صنعت فولاد

بررسی مشکلات صنعت فولاد

میانگین قیمت صادراتی چهار شرکت بورسی بزرگ می تواند معیار قیمت واقعی صادرات مقاطع طویل باشد و قیمت مقاطع صادراتی در حدود ۶۳۰ الی ۶۵۰ دلار خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، مصطفی عبداللهی، عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران اظهار کرد: طی برگزاری جلساتی در وزارت صمت در باب تسهیل صادرات پیشنهاداتی از سوی انجمن نوردکاران فولادی ایران ارائه شده است. از جمله این پیشنهادات، قیمت های صادراتی ۴ شرکت روهینا، فولاد کویر، فولاد خراسان و ذوب آهن مبنای قیمت گذاری محصولات صادراتی شرکت های تولید کننده مقاطع باشد.

این پیشنهاد مورد تایید وزارت صمت قرار گرفت و نامه های اداری مربوطه نیز صادر گشت. اما متاسفانه یک ماه زمانبر بوده چرا که در کشور ما غالبا بروکراسی اداری مدت زمان زیادی طول می کشد. حال آنکه این نامه در حال جابه جایی از گمرک و وزارتخانه و سازمان بورس می باشد و این تاخیر به ضرر تولید کنندگان خواهد بود. در پی آخرین خبر مشخص است که نامه مذبور در دست اداره گمرک می باشد و مقرر شده که قیمت ها استخراج و در سایت وزارتخانه بارگذاری شود حال آنکه این پروسه آنقدر زمانبر شد که شرکت ها جریمه می شوند.

در گذشته قیمت ها در گمرک بر مبنای قیمت جهانی معین می شد؛ در واقع فولاد سازان قادر به فروش با چنین قیمت هایی نبودند چرا که گردش مالی صنایع فولادی در شرایط تحریمی آنگونه نیست که بتواند تمامی هزینه ها را پوشش دهد. البته شایان ذکر است که در کشورهای همسایه حمل و نقل بسیار راحت تر صورت می پذیرد بدین علت خرید از ایران برای یک خریدار خارجی در شرایط فعلی زیاد دلپسند نمی باشد چرا که هم از بعد حمل و نقل و هم از بعد تراکنش پول کشور ما بسیارپر ریسک می باشد موارد این چنینی سبب می گردد که کالای ایرانی با قیمت کمتری در بازار جهانی به فروش برسد.

میانگین قیمت صادراتی چهار شرکت بورسی بزرگ می تواند معیار قیمت واقعی صادرات مقاطع طویل باشد و قیمت مقاطع صادراتی در حدود ۶۳۰ الی ۶۵۰ دلار خواهد بود. همچنین پیشنهاد دیگر انجمن فولادی برنامه شرایط اضطراری کمبود برق بود که تولید ۴۰ درصدی به موازات اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد با ۲ هزار مگاوات ساعت برق وعده داده شده است. انجمن فولاد طی نامه‌ای به وزیر صمت برنامه پیشنهادی خود برای شرایط اضطراری کمبود برق را اعلام کرد:  تولید ۴۰ درصدی با اشتغال حدود ۹۰ درصدی در زنجیره فولاد با ۲ هزار مگاوات ساعت برق در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha