۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
وخامت اوضاع منابع آبی به علت فقدان درک از ماهیت حکمرانی آب
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا مطرح کرد

وخامت اوضاع منابع آبی به علت فقدان درک از ماهیت حکمرانی آب

تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نوشت: آنچه مسئله آب در ایران را طی چند دهه گذشته وخیم‌تر کرده، فقدان درک از ماهیت پیچیده و متاثر از سطوح مختلف حکمرانی آب در کشور است.

به‌ گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، قاسم تقی زاده خامسی در صفحه شخصی خود نوشت: این نبود درک، سبب شده با ساده انگاری مسئله آب در ایران، هر روز پوپولیسم برای دست‌آویز کردن آن در جهت بهره‌برداری اغراض سیاسی و اقتصادی فعال‌تر شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که جهان با رویکردهای "سیستم های پیچیده انطباقی" از تقلیل گرایی موضوع کمبود آب که می‌تواند حیات تمدن‌های بشری را تحت تاثیر قرار دهد به شدت دوری می‌کند.

معاون وزیر نیرو نوشت: اگر همه راه‌های درست را هم برای مدیریت منابع آب کشور در پیش بگیریم، اینکه ما در اقلیم خشک قرار گرفته ایم و منابع آبی کافی نیست حقیقت گریزناپذیر است.

تقی زاده خامسی افزود: در دورانی سخت از در افتادن با پیچیدگی‌های پرخطر، اقتصاد سیاسی، ضرورت های تغییر الگوی توسعه، درگیر شدن با ذینفعان ریز و درشت و همه الزام های ناشی از اصلاح در سیستم‌های پیچیده را پیش رو خواهیم داشت که تلخی‌های خود را دارد.

وی نوشت: پوپولیسم در قالب یک واقعیت، ده‌ها دوروغ را در جهت فریب جامعه و هدایت به سمت و سوی خواسته‌های نامشروع خود استفاده می‌کند به خصوص در روزهای اخیر که شاهد فرصت طلبی های جاه طلبانه افرادی هستیم که اتفاقا باعث و بانی شرایط موجود هستند.

معاون وزیر نیرو افزود: تلاش می‌شود در روزهای آینده واقعیات منابع آبی کشور مطرح شود تا گامی برای آگاهی عمومی و دوری از پوپولیسم آبی باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha