۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
ادامه اعمال فشار بر بازار ارزهای رمزنگاری شده در چین

ادامه اعمال فشار بر بازار ارزهای رمزنگاری شده در چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد که اعمال فشار بر بازار ارزهای رمزنگاری شده ادامه دارد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی چین پس از تشدید محدودیت های خود در بخش ارزهای رمزنگاری شده در اوایل سال جاری، اعلام کرده که فشار بالای نظارتی بر معاملات و سفته بازی‌های ارزهای رمزنگاری شده را حفظ خواهد کرد. روز شنبه بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد که بر بستر مالی شرکت ها نظارت خواهد کرد تا اقدامات خود را طبق مقررات تصحیح کنند. روز جمعه سیاست گذاران برای بحث درباره اولویت‌های کاری در نیمه دوم سال ملاقات کردند.

چین شدیدترین سرکوب معاملات و استخراج ارزهای رمزنگاری شده را از سال ۲۰۱۷، در ماه های اخیر آغاز کرد، افزایش بیت کوین و سایر توکن‌ها، نگرانی مقامات از خطرات کلاهبرداری، پولشویی و مصرف بیش از حد انرژی را بالا برد. طی سال گذشته هم اقدامات نظارتی که رفتار انحصاری را در بسترهای پرداخت آنلاین مانند گروه Ant داشت، اعمال کرد. بر اساس این بیانیه، بانک مرکزی چین برای جلوگیری از خطرات مالی بزرگ و کاهش تعداد موسسات مالی پرخطر در استان های کلیدی اقدام خواهد کرد. همچنین کار ایجاد قانون ثبات مالی که توسط معاون فرماندار در ماه مارس پیشنهاد شده بود را تسریع می کند.

این بانک تأکید کرد که سیاست پولی محتاطانه اش انعطاف پذیر، هدفمند، منطقی و مناسب خواهد بود و وعده داد که یک سیاست خوب طرح سیاسی چرخه ای متقابل را اجرا خواهد کرد، اصطلاحی با این معنا که مقامات با حمایت از سیاست، مدت زمان بیشتری از این بستر استفاده می کنند و از تحریک بیش از حد اقتصاد جلوگیری خواهند کرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha