۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
منابع مالی برای تولید برق رمز ارزها فراهم شود
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

منابع مالی برای تولید برق رمز ارزها فراهم شود

حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در زمینه تامین برق رمزارزها پیش بینی لازم صورت نگرفته است، گفت: اگر قرار است این فعالیت پا بگیرد باید منابع مالی برای تولید برق این فعالیت مدنظر قرار گیرد.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان این که برخی فعالیت ها در زمینه رمز ارزها مجوز داشته و برخی هم بدون مجوز است، اظهار داشت: مصرف برق در زمینه فعالیت رمزارزها طبق برآوردهای رسمی ۲ هزار مگاوات و طبق برآوردهای غیررسمی ۵ هزار مگاوات است.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین و تولید برق رمزارزها پیش بینی های لازم صورت نگرفته است، بیان داشت: این بدین منظور است که ما در صنعت، کشاورزی، مصارف عمومی و تجاری یک سری نیازهایی را پیش بینی می کنیم اما در موضوع رمزارزها به هیچ وجه پیش بینی نداشته ایم.

حسنوند با بیان این که رمزارزها به صورت غیرمجاز چند هزار مگاوات برق مصرف می کنند گفت: متاسفانه متولی این فعالیت یک دستگاه واحد نبوده و هم وزارت صمت اقدام به این کار کرده و هم وزارت نیرو و همچنین بخشی از مجوزهای لازم هم از سوی دولت صادر شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در زمینه فعالیت رمزارزها وزارت صمت مجوزها را به عنوان فرد صادر کرده و مکان فعالیت به هیچ وجه مشخص نیست این در حالی است که این موارد مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: تا نهایی شدن قوانین در زمینه رمزارزها باید از این گونه فعالیت ها جلوگیری شود اگر چه برخی از دوستان ما یک نگاه و نظر دیگری دارند.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم امروز توان تولید برق کشور به گونه ای نیست که بتواند برق رمزارزها را تولید کند لذا حتماً اگر قرار است این فعالیت پا بگیرد باید منابع مالی برای تولید برق این فعالیت مدنظر باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha