۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
فروش اصناف در کرمان مجازی می‌شود/ تلاش برای جلوگیری از ضرر کسبه
استاندار کرمان:

فروش اصناف در کرمان مجازی می‌شود/ تلاش برای جلوگیری از ضرر کسبه

کرمان - استاندار کرمان گفت: تعطیلی اصناف و بازار در شب عید هم برای مردم و هم برای کسبه مشکلاتی ایجاد کرده است و در این خصوص خرید و فروش اینترنتی، تلفنی و پست انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی ظهر چهارشنبه در جلسه فروش اینترنتی کالاهای اساسی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: توصیه کارشناسان برای جلوگیری از انتشار شیوع بیماری کرونا این است که مردم در معابر حضور نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد مدیریت بیماری کرونا تصمیم بر تعطیلی اصناف و بازاریان گرفته شده است، افزود: این تصمیم در راستای عدم انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مردم در بازار گرفته شده است و تا زمانی که بیماری به سطحی برسد که مشکلی برای مردم ایجاد نشود اصناف و بازاریان تعطیل هستند.

فدایی با اشاره به خرید و فروش اینترنتی اقلام در شب عید بیان داشت: تعطیلی اصناف و بازار در شب عید هم برای مردم و هم برای کسبه مشکلاتی ایجاد کرده است و در این خصوص خرید و فروش اینترنتی، تلفنی و پست انجام خواهد شد.

استاندار کرمان گفت: ما به دنبال این هستیم که اصناف و فروشگاه‌ها فروش اینترنتی داشته باشد و خرید و فروش به صورت مجازی انجام شود در این صورت فروشگاه‌ها و اصناف هم تعطیل نمی‌شوند و فروش آنها مجازی می‌شود.

وی با اشاره به در خصوص فروش غیر حضوری باید به زیرساخت‌ها توجه شود، افزود: اقدامات لازم در این خصوص فعال سازی خرید و فروش غیر حضوری هرچه سریع‌تر و با رعایت همه نکات بهداشتی باید انجام شود.

فدایی ابراز داشت: ما از جوانان و دانش آموختگان مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های مختلف دعوت می‌کنیم که در بحث خرید اینترنتی و نیازهای مردم ورود پیدا کنند.

استاندار کرمان اظهار تصریح کرد: قصد ما از راه اندازی خرید و فروش اینترنتی جلوگیری از ضرر و زیان کسبه و مردم است.

وی عنوان کرد: تمامی فروشگاه‌ها و اصناف می‌توانند پلت فرم‌های خود را به فروشگاه‌ها بدهند و مردم از این طریق می‌توانند خرید اینترنتی داشته باشند.

کد خبر: ۱۰٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha