۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۱۷ هتل و ۶ پروژه گردشگری رونق تولید در قم احداث می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

۱۷ هتل و ۶ پروژه گردشگری رونق تولید در قم احداث می‌شود

قم- ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: ۱۷ هتل و هتل آپارتمان ۶ پروژه گردشگری رونق تولید در استان قم در دست ساخت است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: پروژه‌های گردشگری رونق تولید در استان قم شامل یک مجتمع گردشگری، دو هتل، یک سفره‌خانه سنتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز گردشگری سلامت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری در این ۶ پروژه گردشگری حدود ۶ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری رونق تولید برای ۲۶۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

۱۷ هتل در قم احداث می‌شود
ارجمندی همچنین با بیان اینکه ۱۷ هتل و هتل آپارتمان در این استان در حال ساخت است، گفت: حجم سرمایه‌گذاری در هتل‌های در دست ساخت استان قم بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه با تکمیل هتل‌های استان قم حدود ۲ هزار و ۸۹۴ تخت بر تخت‌های اقامتی قم افزوده می‌شود، گفت: ۱۷ هتل برای حدود ۹۳۶ تَن اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به این‌که با توسعه صنعت گردشگری، بنیان اقتصادی استان قم تقویت خواهد شد، تصریح کرد: صنعت گردشگری ارتباط مستقیمی با مجموعه‌های خدماتی نظیر حمل و نقل و همچنین مراکز عرضه و فروش سوغات و صنایع‌دستی دارد و به موازات رشد گردشگری، صنایع وابسته نیز گسترش خواهند یافت.

خانه آیت‌الله فیض در قم یک مجموعه تاریخی و فرهنگی است
وی همچنین در بازدید از بیت مرجع تقلید فقید آیت‌الله حاج میرزا محمد فیض قمی(ره)، گفت: خانه فیض دارای قسمت‌های مختلف از جمله دارای گرمابه‌ای بزرگ است که در واقعه کشف حجاب دوره رضاشاه پهلوی، گرمابه خانه فیض ساخته شد تا زنان و نوامیس محل برای حفظ حجاب و عفاف خود از آن استفاده کنند.

ارجمندی با بیان این‌که آیت‌الله فیض از بزرگان و فقه‌های تشیع بوده است، ادامه داد: او در تأسیس مدرسه تاریخی فیضیه در قم نقش به‌سزا و قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اقدام‌های فکری و فرهنگی میرزا علی‌اکبر فیض، میرزا محمد فیض، میرزا عباس فیض و میرزا مهدی فیض بیان کرد: خاندان فیض همیشه منشأ آثار فرهنگی بوده‌اند و سابقه صد ساله مراسم روضه‌خوانی امام حسین(ع) در این بیت، خانه فیض را جزئی از میراث شیعی شهر قم تبدیل کرده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha