۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
ستاد مقابله با کرونا اتاق بازرگانی اهواز به فعالیت خود ادامه می‌دهد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

ستاد مقابله با کرونا اتاق بازرگانی اهواز به فعالیت خود ادامه می‌دهد

اهواز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به ادامه فعالیت ستاد مقابله با کرونا در پارلمان بخش خصوصی اهواز، گفت: همواره به پشتیبانی‌های خود از خط مقدم مقابله با کرونا ادامه می‌دهیم و از مردم درخواست داریم تا در خانه بمانند.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اعضای هیات نمایندگان اتاق خود را خدمتگذاران فعالان بخش خصوصی در استان می‌دانند، اظهار کرد: همدلی و همراهی بسیار خوبی در بین اعضا و تیم اجرایی وجود دارد که همین مسئله باعث کسب موفقیت‌های متعدد بوده است.

 وی با اشاره به اینکه بعد از اعلام اولین مورد از مبتلایان ویروس کرونا در کشور ستاد مقابله با این ویروس در اتاق بازرگانی اهواز فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در ذیل این ستاد یک کمیته کاری متشکل از هیات رئیسه اتاق و دبیر کل ایجاد شد و روزانه جلسات آن برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: اولین سیاست اعمال شده اتاق اهواز در مقابله با کرونا، تعدیل کارکنان به یک چهارم نیروها بود و کارکنان در نهایت به صورت زوج و فرد در محل اتاق حضور پیدا کردند.

عموری با بیان اینکه در این مدت مایحتاج بهداشتی و ضدعفونی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تهیه شد، عنوان کرد: نبود تجهیزات پیشگیرانه در مرز چذابه؛ نگرانی‌های متعددی را به وجود آورد که بلافاصله طی چهار روز کاری عملیات ضدعفونی در غرفه‌های تجاری این مرز بین‌المللی انجام شد.

وی توضیح داد: این عملیات به وسیله مخازن ضدعفونی در مرز انجام شد و علاوه بر این ماسک، الکل و دستکش در اختیار رانندگان، ترخیص‌کاران و تجار قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه از ابتدای هفته گذشته مرز چذابه با کشور عراق به دلیل اقدامات پیشگیرانه بسته شد، تاکید کرد: خوشبختانه در طول زمان مدت فعالیت مرز، مورد مشکوکی از مبتلایان به ویروس کرونا مشاهده نشد و دلیل آن اقدامات پیشگیرانه‌ای بود که از سوی اتاق بازرگانی اهواز صورت گرفت.

ضدعفونی شهرک‌های صنعتی اهواز

عموری همچنین به انجام عملیات ضدعفونی کننده شهرک‌های صنعتی شماره یک، شماره چهار و ۲۲ بهمن اهواز اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تعداد قابل توجهی بروشور با محوریت آگاه‌سازی افراد در این شهرک‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محل‌هایی که اعضای اتاق بازرگانی به آن تردد دارند محل گمرک اهواز است، خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری احتمالی از سرایت ویروس، محل گمرک نیز توسط اتاق بازرگانی اهواز گندزدایی و ضدعفونی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: عملیات ضدعفونی این مراکز توسط خودروهای حامل دستگاه‌های مه‌پاش صورت گرفت که از استاندارد لازم برای مقابله با ویروس کرونا در سراسر کشور کاربرد دارد.

عموری به اختصاص مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی مورد نیاز ویژه دو مرکز نگهداری سالمندان در اهواز اشاره کرد و اضافه کرد: همچنین برابر تقاضاهایی که صورت گرفت، در راستای پیشگیری از سرایت احتمالی شهروندان اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز به برخی از دستگاه‌های دولتی که به واسطه انجام امورات تجاری محل تردد فعالان اقتصادی است، اختصاص و اهدا شد.

آموزش‌های خود مراقبتی و اطلاع رسانی عمومی

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه سلامت ویژه عموم شهروندان، توضیح داد: در این پایگاه علاوه بر ارائه بروشورهای آگاهی بخشی و خدمات بهداشتی، تعداد قابل توجهی از شهروندان اهوازی که به این پایگاه مراجعه کردند، در سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونا به آدرس https://corona.research.ac.ir/ ثبت نام شدند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی اهواز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود سعی کرده تا شهروندان خوزستانی را متوجه اهمیت در خانه ماندن کند، گفت: روزانه از طریق سامانه‌های ارتباطی اتاق بازرگانی اهواز، هشدارها و آخرین اخبار روز مربوط به حوزه‌های مختلف به خصوص مسئله مربوط به کرونا را اطلاع رسانی می‌شوند.

مکاتبه با رئیس جمهوری برای مطالبات فعالان اقتصادی

عموری در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه موضوع کرونا باعث رکود و خسارت‌های زیادی به مجموعه‌های اقتصادی استان شد، تاکید کرد: در این رابطه مکاتباتی با رئیس اتاق ایران صورت گرفت و خواسته های فعالان اقتصادی استان در قالب بسته‌های پیشنهادی ویژه امور مالیاتی، بیمه‌ای، شهرداری و بانک‌ها داده شد و در نهایت این پیشنهادات به اطلاع شخص رئیس جمهوری رسید.

وی ادامه داد: نتیجه این پیگیری‌ها تصمیماتی است که دولت در قالب موضوعات بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و مالیات اتخاذ کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز یادآور شد: درصورتی که دستگاه اجرایی نسبت به مصوبات دولت در رابطه به بسته‌های حمایتی از فعالان اقتصادی پیروی نکند به صورت فوری گزارش آن به اطلاع نهادهای تصمیم گیرنده خواهد رسید.

تمدید خودکار کارت‌های بازرگانی تا پایان فروردین ماه

دبیر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تردد فعالان اقتصادی، کارت‌های بازرگانان فعال بخش خصوصی خوزستان که در اسفند ماه امسال منقضی می شد، به صورت اتوماتیک یک ماه  تمدید شدند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است، اظهارداشت: تمدید خودکار کارت های بازرگانی به صورت سراسری و با هدف رعایت موارد بهداشتی است که این امر در اتاق های بازرگانی استان اجرایی شد.

عموری اضافه کرد: با توجه به تمدید خودکار کارت ها تا تاریخ ۲۹ فروردین، دیگر نیازی به تردد دارندگان این کارت ها به محل اتاق نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ابراز کرد: این امر بدون ارائه مدارک و مراجعه حضوری متقاضیان صورت گرفته تاز زمینه امور مربوط به فعالیت های اقتصادی دارندگان این کارت ها با توجه به شرایط موجود تسهیل شود.

کمک اتاق اهواز به مراکز درمانی بیماران کرونا

عموری همچنین از اختصاص کمک‌های مالی به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی ویژه بیماران کرونا در اهواز خبر داد و گفت: این مبلغ از سوی اتاق بازرگانی ایران تامین شده تا بخشی از تجهیزات مورد نیاز اینگونه مراکز تامین شود.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا در اتاق اهواز همچنان تا پایان این بحران به فعالیت خود ادامه می دهد و سعی خواهیم کرد تا بتوانیم از این طریق سهم قابل توجهی در پیشگیری و مقابله با این ویروس داشته باشیم.

دبیر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه توصیه پارلمان بخش خصوصی نسبت به مردم در خانه ماندن است، تاکید کرد: در صورتی که در خانه ماندن را ترویج کنیم و بتوان از این طریق فرهنگسازی صحیحی انجام دهیم به طور حتم زنجیره انتقال این ویروس در استان شکسته خواهد شد.

کد خبر: ۱۰٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha