۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
مسیر طلایی قیمت طلا

مسیر طلایی قیمت طلا

طلا در مسیر کسب بهترین سود هفتگی طی دو ماه اخیر قرار دارد، در حالی که فدرال رزرو آمریکا هیچ نشانه‌ای از تسهیل سیاست پولی خود را نشان نداده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، از روز جمعه قیمت طلا به بالاترین حد خود طی دو هفته گذشته می رسد و بیشترین افزایش هفتگی در بیش از دو ماه گذشته را نشان می دهد در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های سیاست اصلی خود را بدون تغییر حفظ نموده، خوش بینی سرمایه گذاران را نسبت به بازار کالا افزایش می دهد.

هر اونس طلای خالص با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۹.۱۰ دلار رسید. روز پنج شنبه، این فلز گرانبها به بالاترین قیمت از ۱۵ جولای معادل ۱۸۳۲.۴۰ دلار رسید. معاملات آتی طلا در آمریکا ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و به ۱۸۳۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره در ۰.۲۵۰- درصد بدون تغییر باقی می ماند و هیچ جزئیاتی در مورد تشدید سیاست های پولی ارائه شده در سال ۲۰۲۰ ارائه نداد، زمانی که بزرگ ترین اقتصاد جهان مجبور به مقابله با تاثیرات اقتصادی همه گیری کرونا شد. به گفته جروم پاول، رییس فدرال رزرو، طبق آخرین آمارها، اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم سالانه ۶.۵ درصد رشد داشته، که هنوز از انتظارات تحلیل گران کمتر است.

این اخبار به طور قابل پیش بینی دلار آمریکا را به پایین ترین سطح در یک ماه گذشته رسانده و آن را در مسیر یک هفته نزولی در سه ماه اخیر قرار داده و طلا را به یکی از جذاب ترین دارایی ها برای دارندگان ارزهای دیگر تبدیل کرده است. به گفته یک تحلیل گر ارشد، با درک اینکه بعید است فدرال رزرو به زودی سیاست های مالی خود را تشدید کند، چشم انداز دلار آمریکا در کوتاه مدت روند نزولی پیدا می کند.

سایر فلزات گرانبها نوسان داشتند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵.۵۹ دلار در هر اونس رسید. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۵۱.۸۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۰۵۲.۱۴ دلار رسید.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha