۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
شکسته شدن مقاومت یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی| شاخص کل بورس تا کجا پیشرفت می‌کند؟
تحلیل روزانه بورس؛

شکسته شدن مقاومت یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی| شاخص کل بورس تا کجا پیشرفت می‌کند؟

کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر شکسته شدن مقاومت یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی، مطرح کرد: بازار به روند تحلیلی نزدیک‌تر شده است و شاخص کل رشد خواهد کرد.

بازار؛ گروه بورس: امروز در دقایق ابتدایی معاملات، بازار سبز رنگ کار خود را آغاز کرد و این روند صعودی تا پایان معاملات امروز پا بر جا ماند.

امروز، نماگر اصلی بورس  ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن ، در انتهای معاملات،   ۴ هزار و ۱۷۸  واحد افزایش داشت و رقم ۴۰۰ هزار و ۹۲۴ واحد را نشان داد.

شاخص فلزات اساسی نیز امروز با روند بازار همسو شد تا این شاخص نیز امروز سبز رنگ باشد. در نهایت با رشد ۴۳ هزار و ۵۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۵ هزار و ۳۵۶ واحد رسید. امروز روند تغییرات اکثر نماد های این گروه سعودی بود و فقط یک نماد «فجر» با ریزش همراه بود.

امروز تعداد بیشتری از نماد های گروه گانی غیرفلزی قرمز رنگ بودند و نماد «کسرا» با افت نزدیک به ۵ درصدی بیشترین کاهش را در بین نماد های این گروه داشت. امروز در گروه محصولات شیمیایی، اکثر نماد ها سبز رنگ بودند و فقط ۵ نماد با افت قیمت همراه بودند.

بیشتر نماد های گروه خودرو و ساخت قطعات افزایش قیمت داشتند و نماد «خاذین» با رشد نزدیک به ۵ درصدی بیشترین افزایش را داشت. در گروه بانکها و موسسات اعتباری اکثر نماد ها روند مثبت داشتند.

امروز  نماد «میدکو» بیشترین رشد و نماد «شلعاب» بیشترین ریزش را داشتند. نماد «میدکو» امروز بیشترین تاثیر در روند شاخص کل را داشت.

پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات بورس اظهار کرد: در معاملات روز جاری با افزایش تقاضا در نمادهای پتروشیمی مواجه بودیم و البته در این میان، خودرویی‌ها هم در میزان تقاضا دست کمی از پتروشیمی‌ها نداشتند.

وی در ادامه مطرح کرد: به صورت کلی تقاضا در بازار بهبود پیدا کرده است و انتشار گزارشات شرکت‌ها عامل بسیار مهمی برای روند مثبت بازار بوده است؛ به نحوی که شرکت‌های معدنی و فلزی، با سودهای بالای ۳۰۰ درصد توانستند ورق را به نفع خود بازگردانند و امروز شاهد رشدی چشمگیر در این گروه‌ها بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه درباره اثر رشد نرخ دلار در بازار آزاد گفت: تقاضای شکل گرفته در گروه پتروشیمی به دلیل افزایش نرخ دلار و نرخ اعلامی خوراک این گروه بوده است و پتروشیمی‌ها تاثیرات مثبتی را بر روند کلی بازار و حرکت شاخص کل گذاشته‌اند. علاوه بر این، وضعیت متعادل در گروه بزرگ فلزات اساسی بازار هم به چشم می‌خورد.

نوروزی تصریح کرد: صف‌های فروش بازار در روزهای پایانی معاملات هفته گذشته کم‌تر شده بود و این موضوع نشان می‌دهد بازار به مدار تحلیلی نزدیک شده است بنابراین، برای تحلیل تحرکات بازار بهترین شاخص، برنامه خرید و ورود و خروج سهامداران حقیقی‌ها به بازار برای آینده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص توانست در معاملات امروز، مقاومت ۱.۳ میلیون واحدی را بشکند، بیان داشت: روند بازار سرمایه در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی است و نمی‌توان نظر بلند مدت و قطعی درباره آن داد زیرا متغیرهای سیاسی مدام در حال تغییر هستند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای تحلیل و پیش‌بینی بازار تایم فریم سه ماهه است و ما طبق این زمان می‌توانیم پیش‌بینی کنیم روند بازار متعادل خواهد بود و شاخص احتمالا تا پایان سال جاری به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد.

کد خبر: ۱۰۱٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha