۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
سازمان منطقه ویژه پارس سلامت مردم ساکن را به صورت مستمر کنترل می‌کند
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

سازمان منطقه ویژه پارس سلامت مردم ساکن را به صورت مستمر کنترل می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه بر اساس دستور وزیر نفت و توجه به حوزه پیرامونی این سازمان اقداماتی را در منطقه برای مقابله با کرونا انجام داده است، گفت: سازمان منطقه ویژه پارس سلامت کارکنان و مردم ساکن را به صورت مستمر کنترل می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پیروز موسوی در خصوص فعالیت های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای مقابله با ویروس کرونا گفت: دستورالعمل وزیر نفت برای مقابله با این ویروس به تمامی شرکت های مستقر در منطقه ابلاغ و بر روند اجرای آن نظارت شد.

وی با اشاره به اهمیت امر آموزش در پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بیان کرد: آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت فردی و عمومی به کارکنان شاغل و جامعه محلی داده شده است.

موسوی در خصوص کنترل های انجام شده در مبادی ورودی منطقه افزود: در بدو ورود افراد به منطقه پارس با استقرار یک دستگاه اسکن حرارتی و تب سنج کنترل سلامت صورت می گیرد و در صورت نیاز شرایط ایجاد قرنطینه برای ۳۰۰ نفر فراهم است. برگزاری هر گونه مراسم عمومی لغو و تمام مراکز ورزشی، سالن های اجتماعات تعطیل و فعالیت رستوران های فعال نیز محدود شده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری و تأمین تجهیزات لازم برای حفاظت فردی، توزیع این تجهیزات میان کارکنان شاغل و جامعه محلی صورت گرفت. با استقرار دو کانکس در ورودی شهرهای نخل تقی و عسلویه و تجهیز این کانکس ها به تب سنج، پایش سلامت افراد در هنگام ورود به این شهرها نیز صورت می گیرد.

موسوی با تأکید بر فعالیت های انجام شده در راستای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به سکوهای دریایی گفت: در هنگام سوار شدن کارکنان بر هلی کوپتر، کنترل سلامت صورت می گیرد. همچنین در کلیه پایانه های دریایی، سلامت کارکنان پیش از سوار شدن بر شناورها پایش می شود. در ۳ ورودی ساختمان اداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس نیز ضمن کنترل سلامت از ورود افراد متفرقه جلوگیری می شود.

وی افزود: با شناسایی افراد مستعد ابتلا به ویروس کرونا آنها را از حضور در محل کار معاف کردیم. همچنین با جلوگیری از ورود افراد از شهرهای پرخطر به منطقه پارس به کارکنان ساکن این شهرها مرخصی داده شد. شرکت نفت و گاز پارس نیز دوره های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برای افراد حاضر در سکوهای دریایی برگزار می کند. همچنین این شرکت با تجهیز یکی از شناورهای خود به کانکسی حاوی تجهیزات پزشکی از آن برای شرایط اضطراری استفاده می کند.

وی در پایان اظهار کرد: تیم های واکنش سریع در کلیه شرکت های فعال صنعت نفت در منطقه ویژه پارس سازمان دهی شده است.

کد خبر: ۱۰٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha