۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
رشد ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین در آخر جولای؛ قیمت از ۴۱ هزار دلار هم گذشت
تحلیل روزانه بازار رمزارز؛

رشد ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین در آخر جولای؛ قیمت از ۴۱ هزار دلار هم گذشت

در آخرین هفته ماه جولای قیمت بیت کوین از مرز ۴۱ هزار دلار گذشت و قیمت اتریوم به حدود ۲۵۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در هفته ای که گذشته قیمت رمز ارزها در بازار جهانی سیر افزایشی داشت و این امید را در میان فعالان بازار رمز ارز ایجاد کرد که سودهای بزرگی در نتیجه حضور در بازار رمز ارزها به همراه است. در روز شنبه ۳۱ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت تمامی رمز ارزها در بازار جهانی رشد کرد.

آمار نشان می دهد در این روز هر بیت کوین با بالاترین قیمت از اواسط ماه می تا کنون مبادله شده است. در این رور قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۴۱ هزار و ۶۰۰ دلار بود که بالغ بر ۴ درصد نسبت به روز قبل از ان رشد داشت.

کوین دسک در گزارش خود نرخ رشد قیمت بیت کوین در اخرین هفته ماه جولای را این طور اعلام کرد: «در اخرین هفته این ماه قیمت هر بیت کوین در بازار ۱۵ درصد رشد کرد که بالاترین نرخ رشد هفتگی در این بازار طی دو ماه گذشته است.

در دو ماه اخیر قیمت بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار قرار داشت و رشد قیمت در روز گذشته نشان دهنده جهش بزرگی در این بازار است.در اوریل سال جاری هر بیت کوین قیمتی برابر با ۶۵ هزار دلار داشت و بعد از این تاریخ بود که سقوط بازار رمز ارزها شروع شد.»

در این روز  قیمت هر اتریوم با تجربه رشد ۲ درصدی به مرز ۲۵۰۰ دلار رسید و هر رمز ارز XRP با قیمت ۷۴ سنت معامله شد. رشد قیمت رمز ارزها باعث شد تا امید تازه ای در میان سرمایه گذاران ایجاد شود و گزارشها از رشد ۵ درصدی میزان مبادلات در روز  اخر ماه جولای حکایت داشتند. برخی دلیل رشد قیمت رمز ارزها را نگرانی از شیوع جهش دلتای کرونا در بازار جهانی می دانند و بر این باورند نگرانی در مورد اینده اقتصاد باعث رشد قیمت رمز ارزها شده است.

تحلیل گران بر این باورند دلیل رشد قیمت بیت کوین را می توان در این دانست که فعالان بازار رمز ارزها در چین فضای امنی را برای سرمایه گذاری و فعالیت  پیدا کرده اند و در این شرایط  ارزش رمزارزها رشد کرد.

از طرف دیگر بانک امریکا در گزارش اخیر خود خبراز این داد که فدرال رزرو به این زودی ها اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی نمی کند. در این گزارش آمده است: «بازگرداندن نرخ بهره بانکی به سطح عادی در سالهای اتی محقق نمی شود  و می توان اطمینان داشت حداقل تا انتهای سال بعد سیاستهای پولی در امریکا بسیار سهل و ساده خواهد بود که این سیاستها برای حمایت از اقتصاد در شرایط بحرانی کاربرد دارد.»

این شرایط برای بازار بیت کوین مطلوبیت زیادی دارد زیرا بسیاری از سرمایه گذاران  به این بازار به عنوان بازاری برای حفظ ارزش دارایی ها در شرایط تورمی و بحران مالی نگاه می کنند. تورمی که به دنبال تزریق ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار به اقتصاد امریکا و تداوم سیاست نرخ بهره بانکی نزدیک به صفر درصد در این کشور به  اقتصاد حمله خواهد کرد. رییس فدرال رزرو امریکا در روز پنج شنبه هفته گذشته رسما اعلام کرد تزریق ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار به اقتصاد ادامه خواهد یافت و زمان توقف اجرای این طرح هنوز مشخص نیست. این سیاست که بستر را برای رشد نقدینگی فراهم می کند زمینه ساز افزایش تورم در این کشور است.

کوین بیس در مورد سیر تغییرات قیمت اتریوم در هفته اخر ماه جولای نوشت: «اتریوم دومین بازار بزرگ رمز ارزها را در اختیار داردو ارزش ان طی یک هفته اخیر ۱۰ درصد رشد کرده است. در جولای سال قبل هر اتریوم قیمتی رابر با ۱۷۲۰ دلار داشت و حال در مرز ۲۵۰۰ دلار مبادله می شود.انتظار افت قیمت در این بازار وجود دارد ولی احتمال پایین تر امدن قیمت اتریوم از مرز ۲۰۰۰ دلار وجود ندارد.»

کد خبر: ۱۰۱٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha