۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
شکست حلقه فقر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

شکست حلقه فقر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شکستن حلقه فقر و ایجاد اشتغال فقط با استفاده از آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مقدور است.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری با بیان اینکه سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه کشور است، گفت: مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هم به لحاظ مادی و معنوی مظلوم‌ترین مربیان کشور هستند که از معاون اول رئیس جمهور می‌خواهیم در همین روزهای پایانی بحث استخدام آن‌ها ساماندهی شود.

وی افزود: کار ترویجی و فرهنگی در حوزه مهارت بدون حضور صنعتگران امکان پذیر نیست تا بتوانیم مهارت را تبدیل به یک موضوع ملی کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت در آموزشگاه ها، مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مهم است، گفت: سال ۹۹ حدود ۲۰۳ هزار نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش دیدند که به معنی توسعه مشارکت در مهارت آموزی است.

وی به عملکردهای این وزارتخانه در حوزه مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: استفاده از مهارت آموزی برای حل مشکل آسیب دیدگان اجتماعی و شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها از برنامه‌های ما بوده است تا بتوانیم بازتوانی مهارتی آسیب‌دیدگان اجتماعی را در کشور فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha