۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
جریمه سنگین شرکت آمریکایی آمازون توسط اتحادیه اروپا
جنگ تجاری اروپا و آمریکا بالا گرفت؛

جریمه سنگین شرکت آمریکایی آمازون توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شرکت خدمات فروش اینترنتی آمریکایی آمازون را با رقم بی سابقه ای در تاریخ این اتحادیه، جریمه کرد.

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا شرکت خدمات فروش اینترنتی امریکایی آمازون را حدود نهصد میلیون دلار جریمه کرد که بیشترین جریمه به علت نقض حفظ اطلاعات شخصی افراد در تاریخ اتحادیه اروپاست. این میزان جریمه حدود دو برابر ان چیزی است که پیش بینی شده بود این شرکت به جرم نقض مقررات حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی مشتریانش جریمه شود.

شرکت بزرگ فروش اینترنتی امازون به ویژه در زمان همه گیری با انبوهی از مشریان مواجه شد که برای خرید از این شرکت مجبورند برخی اطلاعات حساب و شخصی خود را در اختیار این شرکت قرار دهند.

هنوز جزئیات بیشتری از اقداماتی که منجر به وضع سنگین‌ترین جریمه تاریخ اتحادیه اروپا برای نقض مقررات حفظ اطلاعات شخصی افراد برای شرکت امازون در نظر گرفته شده منتشر نشده است. در سال‌های اخیر سرقت یا فروش اطلاعات شخصی افراد که به علت‌های مختلف در شرکت‌ها موجود است به تجارتی رایج و معضلی بزرگ به ویژه در کشورهای غربی مبدل شده است و بارها این موضوع در صدر اخبار رسانه‌های غربی مطرح شده است. بازار یابی، اخاذی و و کلاهبرداری از جمله انگیزه‌ها سرقت اطلاعات شخصی افراد عنوان شده است.

شرکت آمازون در واکنش به این حکم اعلام کرد بزودی شدیدا به این حکم اعتراض خواهد کرد. اما مقامات مربوط در اتحادیه اروپا اعلام کردند پس از بررسی‌های دقیق این حکم صادر شده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha