۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن سه ماه باید معوق شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن سه ماه باید معوق شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حتم بانک مرکزی باید نسبت به تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن اقدام کند، زیرا بسیاری از خانوارها در شرایط کنونی توان پرداخت اقساط را ندارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به مصوبه اخیر بانک مرکزی درباره تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات، گفت: در چند هفته اخیر فعالان اقتصادی به ویژه کسب و کارهای خرد و کوچک به دلیل شیوع بیماری کرونا از نظر اقتصادی و مالی دچار خسارت های گسترده ای شده اند، زیرا بسیاری از کسب و کارها در ایام عید نوروز به سود مورد نظر دست می یابند، حال تعطیلی فرودشگاه ها و مغازه ها و عدم حضور مردم در خیابان ها، عملا آن ها را از سود محروم کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بانک مرکزی اقداماتی را برای کاهش فشار بر فعالان اقتصادی و کسب و کارهای کوچک صورت داده، به طور مثال در مصوبه اخیر بازپرداخت اقساط تسهیلات حدود ۳ ماه به تعویق افتاده است اما قطعا این راه کارها کافی نخواهد بود.

دایره حمایت های دولتی از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای کوچک باید گسترش یابد

وی گفت: قطعا دایره حمایت های دولتی از فعالان اقتصادی و کسب و کارهای کوچک باید گسترش یابد، در غیر این صورت کسب و کارها دچار ضررهای بیشتری خواهند شد.

انتقاد از مستثنی شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن از مصوبه اخیر بانک مرکزی

پورابراهیمی با انتقاد از مستثنی شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن از مصوبه اخیر بانک مرکزی درباره تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات، گفت: بخشی از وام گیرندگان مسکن، افراد متوسط و ضعیف جامعه هستند که در شرایط عادی به سختی اقساط را پرداخت می کنند، حال در شرایط کنونی که بازارهای اقتصادی دچار مشکل شده، چگونه باید اقساط را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به طور حتم بانک مرکزی باید نسبت به تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن اقدام کند، زیرا بسیاری از خانوارها در شرایط کنونی توان پرداخت اقساط را ندارند.

کد خبر: ۱۰٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha