۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
 ۱۰۶ کیلومتر از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین افتتاح شد
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

۱۰۶ کیلومتر از پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین افتتاح شد

زنجان- مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۰۶ کیلومتر از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین با شرکت ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید رسولی قبل از ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح دو خطه کردن راه آهن محور زنجان-تهران، گفت: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان در سال ۸۳ بوده است و طرح دو خطه کردن راه آهن محور زنجان-تهران از طرح‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه حمل و نقل ریلی است که با بهره برداری از این طرح حوزه حمل و نقل ریلی توسعه می‌یابد.

وی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری است و دولت در تحقق تأکیدات رهبری برنامه ریزی لازم را داشته و اولویت لازم را مدنظر قرار داده است.

رسولی  ادامه داد: افتتاح این محور سه مزیت دارد که ارتقای امنیت، افزایش حمل بار و مسافر و کاهش زمان سفر و افزایش سرعت را به دنبال دارد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  دو فاز دیگر نیز با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد که سال گذشته پیشرفت ۴۰ درصدی داشت،  تاکید کرد: امروز ۱۰۶ کیلومتر امروز به بهره جمججمممبرداری می‌رسد و در هفته های آینده هم ۱۳۸ کیلومتر بهره بدراری خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه طی فعالیت دولت‌های یازدهم و داوزدهم توسعه شبکه ریلی کشور بسیار خوب بوده و با شتاب جلو رفته است،  افزود: همچنین امروز ۱۸۲ کیلومتر خط از محمود بافق به زرین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسد و طی سال گذشته هم ۹۰ کیلومتر افتتاح شد و امروز هم ۱۸۲ کیلومتر به بهره داری رسید.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha