۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
از دنیای رمز ارزها چه خبر؟| بیت کوین همچنان در محدوده ۴۰ هزار دلار است
تحلیل روزانه بازار رمزارزها؛

از دنیای رمز ارزها چه خبر؟| بیت کوین همچنان در محدوده ۴۰ هزار دلار است

امروز قیمت بیت کوین در بازار جهانی در مرز ۴۰ هزار و ۱۰۰ دلار و قیمت اتریوم در محدوده ۲ هزارو ۳۰۰ دلار قرار داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها روز پنج شنبه را در وضعیتی مشابه روز قبل از ان شروع کرد. آمارها نشان می دهد قیمت هر بیت کوین در روز ۲۹ جولای سال جاری برابر با ۴۰ هزار و ۱۰۰ دلار بود و هر اتریوم با قیمتی بالغ بر ۲۳۰۰ دلار به فروش رسید. در این روز هر XRP با قیمت ۷۱ سنت معامله شد و هر دوج کوین همچنان قیمتی معادل ۲۰ سنت داشت.

رشد قیمت در بازار رمز ارزها در شرایطی ثبت شد که خبرهایی در مورد تصویب طرح دریافت مالیات از معاملات رمز ارز در کنگره امریکا به گوش می رسد. بر طبق اخبار رسیده شرکتها و افرادی که نقش واسطه در این معاملات را دارند موظف هستند گزارش دقیقی در مورد معاملات خود در اختیار نظام مالیاتی قرار دهند تا از این طریق مبلغ مالیات برای این دسته از معاملات محاسبه شود.

کنگره امریکا پیش بینی کرده است با اجرایی شدن این طرح درامد کشور از محل مالیات رشد می کند و می تواند بخشی از بودجه مورد نیاز برای توسعه زیرساختهای اقتصادی و شهری را در کشور تامین کند.

خبر دیگری که امروز در بازار رمز ارزها مطرح بود و تاثیر زیادی در عملکرد بازار داشت این بود که پیشنهادهایی مبنی بر اضافه شدن رمز ارزها در توافق های تجارت دیجیتال امریکا و ژاپن ارایه شد.

امریکا و ژاپن از سال ۲۰۲۰ یک توافق تجارت دیجیتال دارند که این توافق جنبه های مختلفی از تجارت دو کشور را در بر می گیرد و اگر رمز ارزها هم به این توافق اضافه شوند، بازار می تواند تغییرات زیادی را تجربه کند و حجم و ارزش مبادلات در بازار رمز ارزها با سرعت زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

وب سایت کوین دسک در بخش تحلیل فنی بازار رمز ارزها به مساله تورم در امریکا و تاثیر ان روی قیمت رمز ارزها اشاره کرد و نوشت: «گزارش اخیر فدرال رزرو امریکا و تصمیم این سازمان بر عدم افزایش نرخ بهره بانکی نشان می دهد که نرخ فزاینده تورم کنونی، موقتی است و به سرعت از بین خواهد رفت. رییس فدرال رزرو اعلام کرده است در اینده نزدیک نرخ بهره بانکی افزایش پیدا نخواهد کرد و اوضاع اقتصادی کشور در کنترل دستگاه اقتصادی است. در این شرایط می توان امیدوار بود که بازار رمز ارزها در شرایط ثبات بیشتری قرار بگیرد و تنشهای اقتصادی تغییری در این بازار ایجاد نکند.»

بانک یو بی اس هم خبر از ارایه خدمت مبادله رمز ارزها به صندوق های سرمایه گذاری در اروپا داده است. طرحی که به نظر می رسد در حمایت از بازار رمز ارزها است و می تواند زمینه را برای افزایش قیمت در این بازار فراهم کند.

افزایش پذیرش رمز ارزها در اقتصاد دنیا با هر سیاستی که در پیش گرفته می شود می تواند بازار را به شدت  تحت تاثیر قرار دهد و این سیاست تازه بانک یو بی اس گام مهمی در این زمینه است.

پیش از این هم بانک جی پی مورگان خبر از ایجاد حسابهای رمز ارز برای مشتریان خود داده بود.ارایه کارتهای متصل به این حسابها به منظور تسهیل استفاده از رمز ارزها گام مهم دیگری بود که برداشته شد.

نکته مهم دیگر تصمیم گیری چین در مورد توقف فعالیت مزارع بیت کوین و حتی توقف تمامی معاملات رمز ارزها در داخل کشور بود. این سیاست به منظور کنترل نظام مالی در کشور و عرضه انبوه یوان دیجیتال اجرا شد ولی به نظر می رسد نگرانی در مورد کمبود عرضه این رمز ارز به بازار را بیشتر کرده است و در نهایت می تواند تاثیرات مخربی روی بازار رمزارزهای دنیا داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha