حفظ حقوق مصرف‌کننده برای کسب‌وکارهای اینترنتی الزامی است
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

حفظ حقوق مصرف‌کننده برای کسب‌وکارهای اینترنتی الزامی است

دلخوش اباتری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: نماد اعتماد الکترونیکی از جهت ساماندهی فضای مجازی طبق قوانین و مقررات برای کسب‌وکارهای اینترنتی الزامی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری درباره مخالفت  با الزام دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) توسط کسب‌وکارهای الکترونیکی و ابلاغیه اخیر شرکت شاپرک به پرداختیارها به منظور اجرای آن، اظهار کرد: مطلب منتشرشده صرفاً برداشت خبرنگار بوده و نظرات  در قالب تصویب و ابلاغ مقررات منعکس می‌شود و موضع رسمی نمایندگان همواره اجرای کامل قوانین و مقررات مصوب از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون مبارزه با پولشویی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن‌هاست؛ البته لازم است بانک مرکزی در زمینه تسهیل شرایط کار و فعالیت اقتصادی را برای فعالان حوزه پرداخت اقدامات مؤثرتری انجام داده و نواقص و خلأهای فعلی را برطرف کند.

عضو هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین افزود: نماد اعتماد الکترونیکی از جهت ساماندهی فضای مجازی طبق قوانین و مقررات برای کسب‌وکارهای اینترنتی الزامی است.

وی افزود: قانون مبارزه با پولشویی از جمله قوانین بسیار مهم در جهت شفافیت اقتصادی و جلوگیری از بروز مفاسد و تخلفات است که اصلاحات اخیر آن از جمله ماده ۱۴ الحاقی توسط کمیسیون حقوقی و قضایی تصویب رسیده است و آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی آن نیز توسط هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین منطبق با قوانین تشخیص داده شده است.

دلخوش اضافه کرد: بنابراین ابلاغیه اخیر شرکت شاپرک که در اجرای آیین‌نامه اجرایی مذکور کاملاً قانونی بوده و مورد حمایت است و شرکت‌های پرداختیار مشابه سایر فعالان اقتصادی ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضع رسمی نمایندگان مجلس همواره اجرای کامل و دقیق قوانین و مقررات توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی به عنوان متولی حوزه پرداخت کشور است.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha