۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
گمرک در حذف تیراندازان تفنگ بادی ۱۰ متر مقصر نیست
سخنگوی گمرک ایران:

گمرک در حذف تیراندازان تفنگ بادی ۱۰ متر مقصر نیست

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: همه تجهیزات مربوط به تیم تفنگ بادی ۱۰ متر به جز دو لوله با تائید نماینده وزارت دفاع از گمرک ترخیص شده، اما در خصوص این دو لوله تائید وزارت دفاع لازم بوده است.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک، در پاسخ به اینکه آیا گمرگ مقصر حذف تیراندازان در تفنگ بادی ۱۰ متر بوده است؟ افزود: آرزوی همه ما موفقیت تیم‌های ملی است، زیرا حماسه آفرینی این عزیزان غرور و همیت ملی را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: گمرک همیشه با تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های ملی و فدراسیون‌ها همکاری داشته و با توجه به بررسی‌های انجام شده گمرک نهایت همکاری را با فدراسیون تیراندازی داشته است. در تاریخ ۱۴ تیر ماه یکسری تجهیزات شامل چند قبضه سلاح، تپانچه، فشنگ و ساچمه به وزن ۲۵ کیلوگرم وارد کشور شده است. از آنجایی که قانون برای انواع سلاح و تجهیزات مرتبط تایید وزارت دفاع را الزامی دانسته کمتر از ۲۴ ساعت تمام محموله‌هایی که به گمرک وارد شده بود با تائید نماینده وزارت دفاع از گمرک ترخیص شد.

لطیفی گفت: شبی که این تجهیزات به فرودگاه رسیده، نماینده وزارت دفاع در فرودگاه مستقر نبوده است و صبح روز بعد همزمان با آغاز ساعت اداری، با تائید نماینده وزارت دفاع تمام کالاها به جز دو لوله ترخیص می‌شود. ترخیص این دو لوله با نظر کارشناسی نماینده وزارت دفاع به دلیل شباهت زیاد با اسلحه‌های غیر ورزشی باید بررسی بیشتر توسط سایر کارشناسان صورت می‌گرفت.

وی افزود: اینکه آیا بررسی شده یا خیر و یا اینکه فدراسیون و شرکت وارد کننده پیگیری کرده اند یا خیر، جزء اختیارات گمرک نیست. هر کالایی که مربوط به سلاح، وسایل ورزشی و کالاهای مرتبط با آن است، هر زمان که مجوز سایر دستگاه‌ها که در قانون آمده و فدراسیون‌ها نیز در این خصوص مطلع هستند، به ما داده شود، در همان روز ترخیص خواهد شد.

لطیفی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون در جریان تمام مسائل است و همکاری تنگاتنگی نیز بین فدراسیون و گمرک وجود دارد؛ نه تنها فدراسیون تیراندازی بلکه تمام فدراسیون‌های ورزشی بوده است. گمرک حداکثر همکاری را برای ترخیص فوری کالاهای ورزشی تیم‌های ملی با آن‌ها در چارچوب قانون و اختیارات قانونی دارد. نمونه آن نیز، ترخیص سلاح، فشنگ و ساچمه مرتبط با این فدراسیون که به محض تایید وزارت دفاع ترخیص شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha