مخالفت کمیسیون کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان با طرح مجلس
در نشست کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان مطرح شد؛

مخالفت کمیسیون کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان با طرح مجلس

کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران با طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مخالفت کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در نشست اخیر کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی بررسی و نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی در این‌باره ارائه شد.

در این جلسه که به ریاست افشین کلاهی برگزار شد، طراحان طرح گزارشی از چگونگی روند تدوین مفاد کنونی طرح را ارائه و اعضای کمیسیون نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند.

ایجاد انحصار، بی‌توجهی به فضای کسب و کار و مشاغل زیادی که بر اساس پلت‌فرم‌های فعلی شکل گرفته‌اند، آسیب به تبادلات بین شرکت‌ها، افزایش هزینه مبادله و ایجاد فاصله بین سطح فناوری قابل استفاده در داخل کشور با معیارهای جهانی از انتقاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین اختیارات بسیار گسترده‌ی تعیین شده در طرح برای کمیسیون ۱۸ نفره، عدم اختصاص کرسی و رای برای نمایندگان بخش خصوصی و مشکلات متاثر از عدم شناخت از فضای کسب و کار به عنوان دیگر مشکلات جدی این طرح عنوان شد.

بر این اساس مقرر شد اتاق ایران در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، مخالفت خود با تصویب این طرح را اعلام و همچنین از همه‌ی ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود مفاد آن استفاده کند.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha