۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
رشد بازار سرمایه با سودآوری شرکت‌های بورسی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

رشد بازار سرمایه با سودآوری شرکت‌های بورسی

عسگری مارانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: سودآور بودن شرکت‌های بورسی، سبب رشد بازار سرمایه شده و همین امر باعث شد تا سهامداران در این بازار بمانند.

به گزارش بازار، علیرضا عسکری مارانی عضو سابق هیئت مدیره شرکت بورس، افزود: افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها (نفت، پتروشیمی و فلزات اساسی و ...) و همچنین سودآوری مثبت شرکت‌ها و چشم انداز مثبت این بازار بدلیل دولت جدید، سبب شده تا بازار سرمایه، مسیر رو به رشدی داشته باشد و سهامدارن به صورت هوشمند به این بازار وارد شوند.

وی ادامه داد: سودآوری شرکت‌ها از سال گذشته بدلیل افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها قابل تصور بود و به هیمن دلیل افرادی که پیش بینی افزایش قیمت‌ها را داشتند در این بازار ماندند.

عسکری مارانی با اشاره به بالا بودن قیمت دلار گفت: افزایش قیمت دلار هم یکی از دلایل سودآوری شرکت‌ها بویژه شرکت‌هایی است که با دلار کار می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرکت‌های شبه دولتی در بازار سرمایه سود خوبی تقسیم نکردند افزود: شرکت‌هایی دیگری در بازار سرمایه حضور دارند که سود خوبی تقسیم کردند و سبب امیدواری سهامدارن شده و باعث ماندن سهامداران دراین بازار شدند.

عسکری مارانی ادامه داد: سهامداران به صورت هوشمند قدرشناس شرکت‌ها و مدیریت خوب بعضی از این شرکت‌ها هستند و سهم این شرکت‌ها را بهتر خریداری می‌کنند.

وی گفت: پول و نقدینگی جدیدی به بازار سرمایه وارد شده و سهامدارانی که قصد فروش سهام خود را داشتند از فروش سهام خود پشیمان شدند و بسیاری از سهامدارانی که از بازار سرمایه رفته بودند به این بازار بازگشتند.

عسکری مارانی افزود: در حال حاضر بازار با شفافیت بیشتری حرکت می‌کند و سهامدارانی که از بازار رفته بودند به دلیل شرایط رو به رشد این بازار، اقدام به بازگشت به این بازار کردند.

این یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت‌هایی که تا به حال سودتقسیم نکردند باید زودتر اقدام به تقسیم سود کنند تا امیدواری سهامداران به این بازار بیشتر شود.

عسکری مارانی افزود: پول‌هایی که در حال حاضر به بازار سرمایه وارد می‌شود با هیجان سال گذشته همراه نیست بلکه با تجربه و به صورت منطقی به این بازار بر می‌گردد.

وی ادامه داد:: بازار سرمایه چشم انداز روشنی داشته و شرایط بهتری نسبت به سایر بازارها مثل بازار پول، مسکن، دلار و خودرو خواهد داشت.

وی افزود: همه عوامل ذکر شده بر روی بازار اثرگذار است و این بازار در صورتی روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد که ریسک‌های سربار دولت در این بازار کاهش پیدا کند.

عسکری مارانی گفت: یکی از این ریسک‌های سربار دولت در حال حاضر، سوء مدیریت دولت در قطع برق صنایع ای، چون سیمان و فولاد است.

وی با انتقاد از قطع برق این تولید کننده‌ها افزود: متاسفانه قطع برق این تولید کننده‌ها ضرر زیادی برای تولید کننده‌ها به همراه دارد و اثرات آن در بلند مدت مشخص می‌شود.

این یک کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اثرات منفی این اتفاقات بر روی بازار سرمایه نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha