۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
رکورد شکنی مصرف برق با افزایش دما در کشور| بعد از سال ۸۲ خاموشی نداشتیم
مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات هم فراتر رفت

رکورد شکنی مصرف برق با افزایش دما در کشور| بعد از سال ۸۲ خاموشی نداشتیم

متولی زاده مدیرعامل توانیر با اشاره به مصرف ۶۶ هزار و ۸۸ مگاواتی برق در روز گذشته، گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون خاموشی سراسری اتفاق نیفتاده و در بیش از ۱۸ سال گذشته شبکه برق کشور دارای پایداری سراسری بود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسن متولی زاده مدیر عامل  توانیر  در حاشیه در رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور با محور مصارف ادارات، اصناف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی (طرح شهید عباسپور) در جمع خبرنگاران گفت : رکورد مصرف برق در روز گذشته دوباره شکسته شده و به ۶۶ هزار و ۸۸ مگاوات رسید. اما امیدواریم که  دستگاه‌ها و سایر سازمان‌ها  با رعایت برنامه های کاهش مصرف، به تامین پایدار برق در بشکه کمک کنند تا نیازی به قطعی برق نباشد.

مدیر عامل توانیر بیان کرد: همچنین از سال ۱۳۸۲ تاکنون در شبکه برق کشور خاموشی سراسری اتفاق نیفتاده است و به عبارت دیگر در طی بیش از ۱۸ سال گذشته شبکه برق کشور دارای پایداری سراسری بوده است که این بهبود، موفقیت بزرگی برای صنعت برق کشور به شمار می‌آید.

او همچنین گفت: مصرف برق امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ هزار مگاوات بیشتر  شده که این رقم در تاریخ صنعت برق ایران بی‌سابقه است البته گرما، رمزارزها و رشد مصرف صنایع علت آن است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: کاهش بارندگی و خشکسالی و خروج‌ بخش مهمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار و افزایش مصارف امسال باعث شد تا شبکه دچار مشکلاتی شود، اما با همت همه همکاران صنعت برق توانستیم از این شرایط عبور کنیم.

متولی زاده تصریح کرد: در خصوص این رزمایش هرچه مصارف در هر کدام از این بخش‌ها کاهش یابد، می‌تواند تاثیر بزرگی در پایداری شبکه داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha