۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
عقبگرد در بورس مازندران/ افت شدید معاملات در اوج سبزنشینی
بازار بررسی کرد؛

عقبگرد در بورس مازندران/ افت شدید معاملات در اوج سبزنشینی

ساری- بورس مازندران که چندهفته اخیر روند جهشی پیداکرده بود در هفته جاری عقب گرد داشت و حجم معاملات آن نسبت به هفته قبل به یک سوم رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، تالار شیشه ای مازندران که تیرماه پس از ماه ها ضرر و منفی شدن به سمت سبز شدن پیش رفته بود و حجم معاملات در آن از ۲۰۰ میلیون فقره نیز فراتر رفت، در هفته جاری عقبگرد محسوسی داشت.

به رغم آن که شاخص قیمت در هفته جاری نسبت به قبل پنج هزار و ۲۱۰ واحد افزایش داشت، اما حجم معاملات در بازار بورس مازندران به کمترین حد در سال جاری رسید و حجم ۵۷ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۹۵۱ سهم را معامله کرد.

ارزش معاملات بورس در استان ۵۴۶ میلیارد ریال بوده که ۲۰۲ میلیارد ریال مربوط به سهام خریداری شده و ۳۴۴ میلیارد ریال هم مربوط به فروش سهام بوده است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در هفته جاری سهام شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، داده گستر عصر نوین، های وب، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان و پلی پروپلین، جم جم پیلن بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ۳۷ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۳ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

شاخص قیمت سهام در هفته جاری به یک میلیون و ۳۱۶ هزار و ۵۱۶ واحد رسید که نسبت به هفته قبل رشد داشته است. عقب نشینی در بورس مازندران در حالی صورت گرفته که طی هفته قبل میزان معاملات در بورس استان از ۲۰۰ میلیون فقره فراتر رفته بود.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha