۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!
خودروهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان بازار کدامند؟

دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!

پراید، پژو آر دی، پژو ۴۰۵، دوو و ام وی ام مدل ۸۵ به قبل به جای قرار گیری در لیست خودروهای اسقاطی در محدوده بازار ۲۰ تا ۵۰ میلیونی خرید خودرو قرار می‌گیرند.

بازار؛ گروه خودرو: اگر تا همین چند سال گذشته برای خرید خودرو بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پس انداز داشتید، می‌توانستید به سادگی از بازار خودروهای داخلی تا خارجی، ماشین مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. اما این روزها خرید خودرو به چالشی بزرگ تبدیل شده است. از بحث سرمایه‌ای شدن این بازار که اغلب افراد برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند و همین موضوع به افزایش تقاضا و گران شدن خودرو می‌انجامد بگذریم می‌رسیم به خودروهایی که این روزها از اسقاطی شدن به انتخاب جدی برای خرید تبدیل شدند. ماشین‌های که با بودجه ۵۰ میلیون تومان می‌توان در بازار محصولات دهه ۷۰ تا اوایل دهه ۸۰ شمسی را خریداری کنید. خودروهای که در یک دوره زمانی قیمت شان کمتر از ۱۵ یا شاید ۱۰ میلیون تومان بود، اکنون به ۵۰ میلیون تومان قد کشیدند. در این گزارش سعی داریم ماشین‌های که با بودجه مذکور می‌توانید خریداری کنید را معرفی کنیم.  

دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!

با بودجه ۵۰ میلیون تومان اگر قصد خرید خودرو کم کارکرد، سالم از نظر قوای فنی، مدل بالا و دارای عملکرد مناسب دارید، پراید را با مدل ۱۳۸۷ و کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتر می‌توانید خریداری کنید

پراید، بهترین گزینه برای خرید
پراید یکی از خودروهای کم استهلاک و بی دردسر بازار داخل کشور شناسایی می‌شود که حدود سه دهه در خط تولید گروه خودروسازی سایپا حضور داشت. محصولی به شدت اقتصادی که آن را با هر بودجه و قدرت خریدی می‌تواند در بازار خودروهای دست‌دوم تهیه کنید. پراید را می‌توان پر فروش‌ترین خودرو بازار داخل شناسایی کرد، زیرا تیراژ هیچ محصولی تاکنون به اندازه پراید نبوده است. با بودجه ۵۰ میلیون تومان اگر قصد خرید خودرو کم کارکرد، سالم از نظر قوای فنی، مدل بالا و دارای عملکرد مناسب دارید، پراید را با مدل ۱۳۸۷ و کارکرد ۱۸۰ هزار کیلومتر می‌توانید خریداری کنید. هرچند که مدل‌های ۱۳۸۸ این خودرو را نیز می‌توانید در همین بازه قیمتی در بازار انتخاب کنید. دسترسی به تامین قطعات و تعمیرات این خودرو در بازار به سهولت و هزینه پایین امکان پذیر است.

دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!

از آنجایی که با بودجه ۵۰ میلیون تومان خرید خودروهای با کارکردپایین و مدل بالا بسیار سخت است، اما ام وی ام این مشکل را برای مشتریان مرتفع کرده است. اگر کیفیت و ایمنی خودرو برای شما اهمیتی ندارد، ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر مدل ۱۳۸۵ با کارکرد ۹۰ هزار کیلومتر، گزینه مناسب خرید معرفی می‌شود

ام وی ام ۱۱۰ نخستین انتخاب
از آنجایی که با بودجه ۵۰ میلیون تومان خرید خودروهای با کارکردپایین و مدل بالا بسیار سخت است، اما ام وی ام این مشکل را برای مشتریان مرتفع کرده است. اگر کیفیت و ایمنی خودرو برای شما اهمیتی ندارد، ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر مدل ۱۳۸۵ با کارکرد ۹۰ هزار کیلومتر، گزینه مناسب خرید معرفی می‌شود. ام وی ام، با این محصول در بازار داخل کشور چندان موفقیتی کسب نکرد. زیرا کیفیت و ایمنی خودرو زیر سوال بود. چون شرکت خودروسازی چری به در اوایل و اواسط دهه ۸۰ شمسی ابتدای آغاز تولید خودروهای کپی شده بود. ام وی ام ۱۱۰ نمونه کپی شده دوو ماتیز در چین است. باتوجه به اینکه مدل، کارکرد، قوای فنی و قطعات این خودرو اکنون در بازار به سهولت تامین و ایده‌آل است، گزینه جدی برای خرید به مشتریان پیشنهاد می‌شود. گفتنی است که مصرف سوخت این خودرو نسبت به سایر خودروهای این قیمت در بازار، بسیار کمتر است.

دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!

پژو ۴۰۵ را با مدل ۱۳۸۳ و کارکرد ۴۲۰ هزار کیلومتر با چند لکه رنگ را با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار خریداری کنید

پژو ۴۰۵ گزینه معقولانه برای خرید
پژو ۴۰۵ از اوایل دهه هفتاد شمسی در صنعت و بازار خودرو کشور جایگاه مناسبی برای خود کسب کرد، جایگاهی که هر روز به دلیل افزایش تقاضا و تیراژ ارتقا می‌یافت، این محصول را می‌توان پر فروش ترین خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو معرفی کرد. پژو ۴۰۵ یکی از خودروهای انتخابی مشتریان در بازار محصولات دست‌دوم تلقی می‌شود. این خودرو را با مدل ۱۳۸۳ و کارکرد ۴۲۰ هزار کیلومتر با چند لکه رنگ را با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار خریداری کنید. این خودرو را می‌توان به عنوان پر استهلاک‌ترین محصول پژو در ایران تلقی کرد. زیرا پیشرانه و رادیاتور این خودرو برای شرایط جوی کشور طراحی نشده بود. پاشنه آشیل این خودرو نیز سرسیلندر آن است که باتوجه به کارکرد بالا خودرو، پس از خرید باید آمادگی جدی برای تعمیرات این محصول را داشته باشید. تامین قطعات و تعمیرات این خودرو در بازار فعلی با چالش مواجه نیست، اما شاید در آینده نزدیک یافتن قطعات این خودرو با دردسر مواجه شود.

دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!

در بازار فعلی، دوو سیلو مدل ۱۳۸۱ با کارکرد حدود ۱۷۰ هزار کیلومتر و چند لکه رنگ را می‌توانید با قیمت ۴۹ میلیون تومان خریداری کنید. هرچند که مدل‌های ۱۳۸۲ این خودرو با کارکردی بیشتر از ۲۰۰ هزار کیلومتر را نیز می‌توانید با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار پیدا کنید

کره‌ای با کیفیت
دوو یکی از نخستین برندهای کره‌ای بود که در ایران مونتاژ شد، این خودرو در اوایل دهه هفتاد شمسی در کرمان موتور مونتاژ شد. دوو با سه محصول اسپرو، ریسر، سیلو و ماتیز در بازار کشور طرفداران فراوانی پیدا کرد. در میان این محصولات، دوو سیلو بیش از سه محصول دیگر طرفدار پیدا کرد. تا حدود ۵ سال پیش این خودرو را می‌توانستید در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کیند. زیرا یکی از سدان‌های باکیفیت بازار شناخته می‌شود. اما در بازار فعلی، دوو سیلو مدل ۱۳۸۱ با کارکرد حدود ۱۷۰ هزار کیلومتر و چند لکه رنگ را می‌توانید با قیمت ۴۹ میلیون تومان خریداری کنید. هرچند که مدل‌های ۱۳۸۲ این خودرو با کارکردی بیشتر از ۲۰۰ هزار کیلومتر را نیز می‌توانید با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار پیدا کنید، اما از نظر فنی قطعا خودروی پر دردسر خواهد بود. گفتنی است که در زمان خرید این خودروها با چشم پوشی از کارکرد و رنگ خودرو، باید مشتری به دنبال سلامت قوای فنی و شاسی خودرو باشد. سیلو در کنار محصولات تولید داخل یکی از گزینه‌های جدی با بودجه ۵۰ میلیون تومان شناسایی معرفی می‌شود. اگر این خودرو را برای خرید انتخاب کردید، قطعا باید آمادگی جهت عدم تامین قطعات آن در بازار آزاد و نبود تعمیرکار مناسب را داشته باشید.

دهه هشتادی‌ها به جای اسقاط محبوب شدند!

پژو آردی حاضر در معاملات
پژو آردی یکی از محصولات تقریبا اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو در دهه ۸۰ شمسی بود، محصولی که ظاهر پژو و باطن پیکان را با خود یدک می‌کرد. هرچند که این خودرو جز محصولات پر استهلاک در بازار شناخته می‌شود، اما در کمال تعجب با گذشته تقریبا ۱۵ سال همچنان این خودرو گزینه‌ای برای خرید مشتریان در بازار شناسایی می‌شود. با بودجه ۵۰ میلیون تومانی می‌توانید، پژو آردی مدل ۱۳۸۴ با کارکرد حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر و تقریبا در صحت کامل فنی را خریداری کنید. هرچند که باید ذکر کرد که این محصول هزینه نگهداری بالای به دلیل استهلاک بیش از حد دارد.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha