۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
ضوابط حاکم بر شبکه بانکی کشور نیازمند بازنگری است
رئیس خانه صنعت و معدن کردستان:

ضوابط حاکم بر شبکه بانکی کشور نیازمند بازنگری است

سنندج- کاردانی، رئیس خانه صنعت و معدن کردستان تغییر ضوابط و شرایط حاکم بر شبکه بانکی و موسسات پولی و مالی را یکی از نیازهای جدی در راستای حمایت واقعی از بخش تولید عنوان کرد.

عبدالله کاردانی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت حمایت های بانک ها از تولید و راه اندازی کسب و کارهای مختلف در کشور، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر ارتباط بین تولید و منابع بانکی به هیچ عنوان مناسب نیست و این نبود ارتباط باعث شده است تا تولید در کشور ما با چالش های جدی مواجه شود.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به ضوابط بانکی و ایجاد زمینه های تغییر در ساختار نهادهای پولی و مالی در کشور به ویژه استان کردستان، افزود: علیرغم تمامی پیگیری های صورت گرفته و همچنین وعده های مسئولان کشوری و استانی ما هنوز در این بخش شاهد یک اقدام مناسب و عملیاتی نبوده ایم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کردستان ادامه داد: یکی از مشکلات جدی ما در سیستم بانکی مربوط به وجود قوانین و مقررات متعدد است، به گونه ای که این شرایط باعث بروز مشکلات جدی در مسیر حمایت های مناسب از بخش صنعت و معدن شده و متاسفانه سالهاست که مسئولان ارشد کشوری نیز چاره ای برای حل این معضل ارائه نکرده اند.

وی با بیان اینکه اخیرا یکی از مسئولان کشور اعلام کرده است ۱۱ هزار فقره مقررات و ضوابط در کشور وضع شده است، یادآور شد: توجه به این آمار در شرایطی که کشور نیز با چالش های جدی مواجه شده است، واقعا نگران کننده است و به همین دلیل باید در کوتاهترین زمان ممکن برای این معضل یک راهکار عملیاتی ارائه شود.

کاردانی گفت: تکثر قوانین در اکثر موارد سبب افزایش اعمال قدرت و سلیقه مدیر و حتی کارشناسان می شود به طوری که اگر تنها یک درصد تمایل به انجام ندادن کار داشته باشند، می توانند بر اساس سلیقه خود رفتار و عمل کنند و این برای ما یک آسیب جدی است و بخش زیادی از مشکلات در کشور و از جمله استان کردستان ناشی از این وضعیت است.

وی با اشاره به لزوم تسهیل در شرایط مختلف حمایت از کسب و کارها به ویژه از سوی بانک ها، یادآور شد: بانک ها در موارد مختلفی از جمله محاسبه سود تسهیلات، اخذ آورده و مطالبه وثیقه باید تسهیل گر باشند.

رئیس خانه صنعت و معدن کردستان ضمن تقدیر از بخشی از بانک ها و موسسات مالی در این استان، افزود: در کنار تمامی مسائل و مشکلات اشاره شده، شماری از بانک ها در استان کردستان همواره در مسیر کمک به تولید و حمایت از کسب و کارها قرار داشته اند و به همین دلیل باید از این عزیزان تقدیر کرد.

وی در پایان با اشاره به آمادگی خانه صنعت و معدن کردستان در راستای تعامل با سازمان ها و نهادهای دولتی متولی تولید، یادآور شد: انتظار داریم که همکاری و تعامل بهتری بین بخش خصوصی و سیستم دولتی ایجاد شود، چرا که در سایه این تعامل و همکاری می توان بخش زیادی از چالش های پیش رو را رفع کرده و با جدیت و توان صدچندان به حمایت از بخش تولید پرداخت.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha