۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
تحولات اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تحولات اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز تحولات اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور خواهد بود.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی، در حاشیه بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس در خصوص لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: این لایحه در قالب مصوبه مجلس، پیش از این با ایرادات شورای نگهبان روبرو شده بود که این ایرادات در کمیسیون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و امروز مجلس شورای اسلامی اقدام به رفع ایرادات شورای نگهبان کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این لایحه پیشتر از سوی دولت به مجلس دهم شورای اسلامی ارائه شده بود گفت: ایرادات شورای نگهبان به این لایحه شامل نبود شرایط لازم برای بازگشت ارز به کشور که در اختیار افراد نباشد و سقف مجازات‌ها در موضوع بحث قاچاق کالا و ارز بود که برای اصلاح به مجلس ارسال شده بود.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرف یک ماه آینده شاهد ابلاغ قانون جدید باشیم و این قانون بخش عمده‌ای از معضلات و مشکلات قانون فعلی را برطرف می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بر اساس نگاه کارشناسی کمیسیون اقتصادی، بیش از ۸۰ درصد از آن چه را که بعنوان محدودیت‌ها و مشکلات و نارسایی‌های این قانون بوده، در قانون جدید مرتفع می‌شود و ریل گذاری جدیدی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قانون جدید ایجاد خواهد شد و از نیمه دوم سال جاری آغاز تحولات اساسی در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha