۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
بروز مشکلات متعدد روند اجرای پروژه‌های عمرانی را متوقف کرده است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بروز مشکلات متعدد روند اجرای پروژه‌های عمرانی را متوقف کرده است

۳۱ تیرماه هر سال، پایان سال مالی برای دستگاههای دولتی و آخرین فرصت جذب بودجه‌های عمرانی سال مالی قبل است اما به دلیل بروز مشکلات متعدد روند اجرای پروژه‌های عمرانی متوقف شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب ودالاهو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لزوم  تصمیم‌گیری هرچه سریعتر مجلس در خصوص تمدید دو ماهه‌ی سال مالی دستگاه‌های اجرایی گفت:  ۳۱ تیرماه هر سال، پایان سال مالی برای دستگاههای دولتی و آخرین فرصت جذب بودجه‌های عمرانی سال مالی قبل است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: در این تاریخ دستگاه‌های دارای بودجه عمرانی موظف‌اند باقیمانده مبالغ جذب نشده بودجه‌های خود را به خزانه برگشت دهند که این امر در عرف مدیریتی  کشور بیانگر ضعف مدیریتی آن دستگاه بوده و قابل قبول نیست و دستگاه مربوطه باید در این راستا پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر این اساس دستگاه های اجرایی تلاش می‌کنند تا قبل از پایان سال مالی، بودجه مورد نظر را جذب کنند، گفت:به دلیل وجود مشکلات عدیده ای که در سال قبل بویژه مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، روند اجرای پروژه‌های عمرانی کُند و بعضاً متوقف  شده است و دستگاه‌های اجرایی را در جذب بودجه های عمرانی خود با مشکل مواجه ساخته است.

بخشی‌پور ادامه داد: باید در این زمینه به دستگاه‌های اجرایی کمک کرد و این امر مستلزم تمدید مهلت یاد شده است و می‌بایست در زمان مناسب یعنی قبل از پایان تیرماه این کار انجام می‌شد که نشد.

 نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس به تاخیر افتادن این کار را موجب سردرگمی و بلاتکلیفی  دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان داشت: جهت جذب بودجه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی و عدم برگشت آن، این موضوع باید تا پایان هفته در صحن علنی مجلس مطرح و نسبت به تمدید مهلت یاد شده تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت تمدید،   دستگاه‌های اجرایی به مدت دوماه یعنی تا پایان شهریور ماه امسال فرصت خواهند داشت اقدامات لازم جهت جذب باقی‌مانده بودجه‌های عمرانی خود را انجام دهند.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha