۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
مسابقه افزایش حقوق در دستگاه‌ها دولت را زمین می زند| تامین افزایش حقوق از محل تورم نامردی است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

مسابقه افزایش حقوق در دستگاه‌ها دولت را زمین می زند| تامین افزایش حقوق از محل تورم نامردی است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت مسابقه‌ای که در حال حاضر برای افزایش حقوق بین دستگاه ها رخ می دهد می تواند دولت را زمین بزند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به چگونگی جبران کسری بودجه و راه های پیش رو بیان داشت: ما نباید هزینه‌های جاری را اضافه کنیم؛ متاسفانه مسابقه‌ای در افزایش هزینه‌های کشور در بین قوا وجود دارد که پسندیده نیست.

وی اظهارداشت: متاسفانه ما مبالغ کلانی را در اختیار برخی دستگاه قرار داده ایم و این دستگاه ها مبادرت به افزایش حقوق ها زیرمجموعه خود کرده اند و در این زمینه بین این دستگاه ها مسابقه ای در جریان است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، بیان داشت: مسابقه‌ای که در حال حاضر برای افزایش حقوق بین دستگاه ها رخ می دهد می تواند دولت را زمین بزند لذا بنده معتقدم که آنهایی که حقوقشان به دلایل اینچنینی افزایش پیدا کرده باید تعدیل شود.

قادری با بیان اینکه ما باید هزینه های عمرانی را از روی دوش دولت برداریم، تاکید کرد: باید هزینه های عمرانی در قالب طرح های مشارکتی به بخش غیردولتی واگذار شود. از این رو دولت می‌تواند منابعی را که در اختیار دارد تنها در  امور جاری کشور هزینه کند البته هزینه های جاری هم نباید به این شکل مورد مطالبه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به سرعت طرح ها و پروژه های دولتی را واگذار کنیم تا به واسطه واگذاری این طرح ها بار مالی دولت کمتر شود و اگرنه در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته ام که همه دارند شعار می دهند که باید حقوق این افراد و یا آن افراد افزایش پیدا کند.

قادری با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم دولت به زمین بخورد، تصریح کرد: ما باید بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنیم لذا اگر از بنیه اقتصادی کشور حمایت نشود نمی‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

 وی تاکید کرد: این مسئله بی صداقتی و نامردی است که بیاییم و در حقیقت حقوق ها را از محل افزایش تورم اضافه کنیم لذا تامین مالی تورمی، بدترین شکل تامین مالی است تا منِ دولت بیایم تورم ایجاد کنم و به واسطه این تورم مشکل کسری خودم را برطرف کنم؛ این مسئله کاملاً غلط است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در زمینه جبران کسری بودجه  هزینه‌های جاری مان را کم کنیم، اظهارداشت:باید ظرفیت‌های اقتصادی و فضای کسب و کار را توسعه دهیم با این شرایط اقتصاد می‌تواند حرکت کند و اگر اقتصاد راه نیافتد درآمدی برای دولت ایجاد نخواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha