۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
پیشنهاد تشکیل جلسه اختصاصی صحن با موضوع گرانی‌ها
سخنگوی نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل جلسه اختصاصی صحن با موضوع گرانی‌ها

سخنگوی نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از بررسی موضوعاتی چون ناآرامی‌های اخیردر کشور، گرانی‌های افسارگسیخته و تحولات پیرامون تشکیل کابینه دولت سیزدهم در نشست این فراکسیون خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه در توضیح نشست روز چهارم مرداد ماه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوعاتی چون ناآرامی‌های اخیر در کشور، گرانی‌های افسارگسیخته و همچنین خیز جدید کرونا و تحولات پیرامون تشکیل کابینه دولت سیزدهم در این نشست مطرح و در نهایت مواردی مورد اجماع قرار گرفت از جمله اینکه در برخی استان‌ها جایی برای بستری بیماران کرونایی نیست لذا تدبیری برای این موضوع باید اندیشیده شود.

سخنگوی نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم افزود: اقدامات جدی‌تری را وزارت بهداشت باید انجام دهد، همچنین بر تسریع در واکسیناسیون و جبران عقب افتادگی تاکید شد. مسئله قطعی برق واحدهای تولیدی دیگر موضوع مطرح در این جلسه بود، اخیرا در دولت تصمیم گرفته شده که برق خانوارها قطع نشود لذا به برخی صنایع از جمله تولیدکنندگان سیمان و فولاد  فشار آمده و تولید آنها دچار اختلال شده است. بخشی از افزایش قیمت این اقلام در بازر هم به همین دلیل می‌تواند باشد البته بخشی از این گرانی‌ها ناشی از اختلالات مدیریتی و نظارتی است اما این قطعی برق هم اثرات منفی به جا گذاشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست تاکید شد که در اجرای طرح های توسعه‌ای بیش از پیش به ضوابط محیط زیستی توجه شود، در برخی نقاط معضلاتی از این ناحیه پیش آمده که به طور جدی باید پیگیری شود. همچنین تاکید شد دولت جدید در جهت تدبیر و ساماندهی و معیشتی مردم گام جدی بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در خصوص تشکیل کابینه جدید، موضوعاتی نیز عنوان شد و اکثرا اذعان داشتند که احتمال ایجاد محدودیت برای رئیس جمهور جدید با سهم خواهی سیاسی وجود دارد لذا تاکید شد رئیس جمهور منتخب بر اساس وعده‌ای که به مردم داده در انتخاب افراد به شایسته سالاری توجه کند و اگر چنانچه افراد کارآمد فارغ از گرایش سیاسی معرفی شدند، با تمام توان از آنها حمایت کند زیرا شرایط فعلی کشور نیازمند افراد توانمند است.

نوری قزلجه تصریح کرد: با توجه به ناآرامی‌های اخیر تاکید شد که حق اعتراض مردم باید به رسمیت شناخته شود البته در کنار آن هوشیاری لازم برای جلوگیری از بروز تنش توسط افراد ضد انقلاب و مخالف و معاند ضروری است اما در عین حال صدای مردم باید با تکریم شنیده شود.

سخنگوی نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم گفت: جهت بررسی مسائل اجتماعی و اعتراضات اخیر و گرانی ها نظر اعضا بر این بود که جلسه اختصاصی به صورت علنی یا غیرعلنی در صحن تشکیل شود. همچنین درباره طرح ساماندهی فضای مجازی اعضای فراکسیون تاکید کردند که این طرح در شرایط فعلی باید از دستور کار مجلس خارج شود و موضوعات مهم تر در دستور کار قرار گیرد البته این موضوع هم از اهمیت خاصی برخوردار است اما در شرایط فعلی وقت مجلس باید صرف مسائل بااهمیت تری شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha