۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
چه عواملی روی تغییرات قیمت در بازار طلا تاثیرگذار است؟
تحلیل روزانه قیمت طلا؛

چه عواملی روی تغییرات قیمت در بازار طلا تاثیرگذار است؟

میزان ریسک پذیری سرمایه گذاران در بازار طلا از عوامل مهم تاثیرگذار روی قیمت آن در سال جاری است.

بازار؛ گروه بین الملل: یکی از بازارهایی که در جریان بحران کرونا با تغییرات زیادی همراه بود بازار طلا بود، بازاری که سال ۲۰۲۰ را با ثبت رکوردهای تازه ای به پایان رسانید.

رشد بی سابقه قیمت طلا که در نتیجه نگرانی مردم از اوضاع اقتصادی و آینده اتفاق افتاد بخش زیادی از سرمایه های سرگردان را به سمت بازار طلا هدایت کرد. در روز گذشته فارکس دیلی گزارشی در مورد وضعیت بازار طلا ارایه داد و اعلام کرد در شرایطی که ارزش دلار در بازار دنیا کاهش یافته است، انتظار می رفت قیمت طلا رشد کند ولی شواهد نشان می دهد بازار طلا همسو با دلار حرکت کرده است و هنوز از سد مقاومتی روانی ۱۸۰۰  دلار به ازای هر اونس طلا هم عبور نکرده است.

فارکس دیلی در بخش دیگر گزارش در مورد وضعیت اینده بازار طلا نوشت: «عوامل مختلفی روی بازار طلا تاثیر دارند که اصلی ترین و مهمترین انها را می توان اوضاع اقتصادی دنیا دانست.

در شرایط بحرانی و در صورتی که نگرانی در مورد همه گیری جهش دلتا در دنیا افزایش یابد، قیمت طلا در بازار رشد می کند. ارزش دلار در برابر دیگر ارزها و میزان  ریسک پذیری سرمایه گذارانی که در این بازار فعالیت می کنند هم می تواند روی قیمت نهایی طلا تاثیر بگذارد.»

کد خبر: ۱۰۰٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha